lördag 6 februari 2010

Vårfeeling

Hej på er alla vinterälskare! :-) Jo, vi har nog hört hur kallt och snöigt ni har det där hemma. Men varför inte för en gångs skull njuta av att det faktiskt är en riktig rekorderlig vinter i Göteborg? Här i England blir vi påminda om en av fördelarna med att bo här. Våren kommer tidigt. Jag vill inte drista mig till att säga att den kommer så tidigt som i Januari, för visst kan det komma bakslag. men jag kan återge fakta: Idag är det fullt solsken och 8+, det är en viss känsla i luften. Och om ni scrollar längst ner till detta inlägg så ser ni en bild från förra helgen, som bekräftar faktum. Våren är redo att göra entré!

Förra helgen ja, då hade vi besök. Inte vilket besök som helt, utan Arvids mamma och min blivande svärmor Barbro! Återigen vill jag poängtera hur modigt jag tycket det var av henne att resa hit helt på egen hand. Hon är om sig och kring sig min blivande svärmor. Vi såg verkligen fram emot att ha henne här och visst hade vi en mysig helg! Vi åkte till London och gick på Camden Market, en av mina favoriter i London faktiskt. På söndagen slappade vi och åt nybakade scones till frukost (som Arvid hade bakat!). Vi åkte till Tulley's Farm och köpte smarriga chutneysar, sedan åkte vi till Tilgate Park och promenerade. Suggan hade precis fått små griskultingar, alldeles bedårande små fjuniga kultingar som man ville ta med sig hem, men det gick förståss inte för sig. Däremot tog jag femtielva kort på dom och "Åååååhhhh"-ade och "Oooojjjj"-ade mig i en mindre evighet innan Arvid drog mig därifrån. Idag vill jag åka dit igen, underbara små varelser.

Hur som haver hade vi en väldigt trevlig helg med Barbro. Hon åkte till London på måndagen och shoppade, sedan åkte hon hem till Sverige i tisdags. Det var så hemtrevligt att ha henne här! Och ALL MAT hon hade med sig då - bröd i mängder, kaviar, Västerbottenost (!!), annan god ost, saltlakrits i mängder, bilar och smågodis! Riktig fest! Men det bästa av allt var när hon beslutade sig för att baka semlor till oss! Underbara små kardemumma-doftande vetebullar med marsipan och fluffig vispgrädde. Jag ÄLSKAR semlor! Tack för besöket Barbro, kom snart igen.

I övrigt har det varit mycket stress på sistone. Jag hade en deadline igår, det gick bra även om det var kort varsel och mycket jox. Skönt att den är över, nu kan jag ta itu med allt det andra jag borde ha gjort på jobbet. Heja, heja. Jag har sett över mitt liv litegrann och insett att netballen i Brighton är en energitjuv av diverse anledningar. Jag har därför lyckats hitta ett litet lag här uppe i Crawley. Jag har ju spelat back-to-netball i Crawley sedan förra hösten och därigenom hittade jag detta nya lilla laget. Jag fick spela min första match i onsdags. Jag fick vara Center HELA matchen - alltså en timmes hysteriskt springande. Jag fick kämpa, men det var roligt och tjejerna i detta laget verkar supergulliga! Nästa vecka är det match igen, nya tag, jag ser fram emot det. Jag fortsätter att rationalisera i mitt liv och energitjuvar kommer härmed att skrotas eller ägnas noll uppmärksamhet.

Nu ska vi åka till Tesco och ikväll ska vi på middag hos Marie och Oliver i deras nya hus, skoj! Ha en skön helg allihopa!






Inga kommentarer: