måndag 23 november 2009

Smakråd, tack

Här har det varit bloggkoma ett tag, har haft fullt upp. Jag har varit i Köpenhamn och träffat tjejerna, sen var jag hemma i Göteborg en snabbis förra veckan och hann med att klämma på Annas mage och äta både Ingrids, Emmas och pappas mat.

Men nu är jag tillbaka och här är det bara JOBBJOBBOCHJOBB som gäller! Fy vad mycket det är nu fram till jul, fattar inte hur jag skall knyta ihop säcken innan jag flyger hem till Svedala?... Med julsäsongen kommer ju även alla trevliga julfester, det är något att se fram emot! Men - det eviga problemet kvarstår: Vad ska man ha på sig??? Jag funderar på denna klänningen, men den passar nog bara till julfesten med netballen. Jobb-julfesten är ju så himla strikt så jag tror folk skulle missta mig för en fjällig fisk om jag dök upp i denna... Men visst är den cool?! Det verkar inte funka att beställa den online dock, skit...


Jag har hamnat i nån slags allmän klädkris. Jag behöver jobbiga saker, som ny vinterkappa och nya byxor. Jag behöver även nya stövlar, eftersom mina ÄLSKLINGAR (Vagabond, kilklack) inte kommer att hålla en tredje säsong. :-((((( Jag kommer på mig själva med att leta efter ett par exakt likadana... Kravet är att dom skall vara svarta, riktigt skinn, feminina men ändå tuffa och dom skall passa både över byxor samt till lite finare kjol. Jag såg dessa på NEXT, vad säger ni? Spontant gillar jag inte klacken, men förutom den är dom bra tycker jag. Men är klacken lite väl grov eller, med tanke på att jag vill kunna ha dom på jobbet? Jag behöver er hjälp - hiss eller diss för cowboy-stuket??

/Karin


2 kommentarer:

Fredrik sa...

HOWDIE HOOOW! ;)

sofia sa...

Skon va väldigt snygg, klänningen ok. Lite för mycket fiskfjäll för min smak. Köp skorna i första hand och klänningen på mellandagsrean! :)