lördag 19 december 2009

Sverige, en kärleksförklaring

Idag skall vi träffa en gammal vän, ett kärt återseende. Sverige, som vi har saknat dig. Vi vet att vi är hårda mot dig, rent av orättvisa emellanåt, men det var så att vi behövde en paus och perspektiv. Nu är vi redo för dig igen och vi har saknat dig, på vårt skeva vis. Tar du emot oss ikväll, får vi ett varmt välkomnande trots dina 20 minusgrader? Vi kommer tillbaka till ett tomrum, det märkliga ingenmansland man upplever som virtuell besökare i sitt eget hem. Vi kommer och stannar ett tag, åtminstone tills julskinkan tagit slut och nyårsraketerna ligger utströdda på marken från en stor festnatt. (Kanske stannar vi så länge tills ett nytt liv föds in i vår stora underbara familj, men det får Sofia råda över...)

Vi behöver det för vi är stukade. Iallafall jag, då månader av negativ stress kulminerade igår när allt var över, jag ska ta det lugnt nu och duga som jag är. I två veckor ska vi slappna av, tills skinkan tagit slut och nyårsraketerna ligger utströdda på marken från en stor festnatt. I två veckor skall jag växa mig stark igen och sedan lämnar vi igen för nya äventyr i England. Vi kommer tillbaka, var så säker, men bara om du tillåter. Vårt fina, kalla Sverige. ღ





Inga kommentarer: