söndag 13 juni 2010

Man borde fylla år lite oftare!

Först vill jag säga stort TACK för alla gratulationerna på min födelsedag!! Jag tror närmare 60 personer gratulerade mig på ett eller annat sätt i fredags och jag blir hemskt glad för er omtanke, aldrig har jag känt mig så uppvaktad (tack facebook för påminnelse av födelsedagar haha)! Tusen tack allihopa!

Jag blev väckt med vacker sång och tulpaner på min födelsedag. Arvid hade fixat konsertbiljetter till mig i present, vilken klippa! Vi softade och lagade curry på kvällen, nästan så man har glömt hur jäkla gott det är! På lördagen tog vi tåget ner till Brighton. Först shoppade vi litegrann och sedan styrde vi stegen mot Jamie Oliver's italian. Det är en italiensk restaurang i Jamie Oliver's regi. Vi har länge tänkt på att besöka hans restaurang, så varför inte slå till med en födelsedagsmiddag? :-)

Det var fantastiskt gott och så himla mysigt!!! Vi slog till med en 4-rätters, jag åt följande:

  • Nibble: Gröna oliver med supergod tapenaderöra och hårt tunnbröd
  • Förrätt: Friterad squid med aioli
  • Huvudrätt: Kolgrillade lammracks med mintasås, rostade nötter och vitlökspommes
  • Efterrätt: Tiramisu med apelsinhint och en cappucino


Till detta drack vi ett rött ekologiskt Chardonnay.

Det var fint som snus, behöver jag säga att vi rullade därifrån? :-) Mycket saft blev det dessutom, eftersom man får vänta ett tag på ett bord (går ej att boka bord, fint ska det va). Det var så trevligt och jag var så lycklig - man borde fylla år oftare! :-)

Vi avrundade med en liten öl på en riktig gammeldags
engelsk pub. Det var 99% kvinnor på pubben och alldeles öde på gator och torg. Resten tittade nämligen på fotbollsmatchen. Tur att vi inte gjorde det, jag hade nog haft ganska svårt att hålla mig för skratt efter USA's mål... just för att det är så typiskt England att tabba sig så, ständigt denna prestationsångesten! Dessutom är folk som besatta av fotboll här. Vissa har klätt in hela sina hus med engelska flaggor, grannen har klätt ut sin katt och bilarna kör runt med vimplar. Kaxig uppladdning, England kan vinna, yes sure absolutely. Och sen detta fippelmål haha, snacka om antiklimax, man kan inte låta bli att le. Det är ju trots allt bara en sport... ;-)

Förra helgen var vi på bröllop i Sverige, Arivds syster Sofia fick sin Fredrik. Dom var så fina så och strålade ikapp med solen. Deras lilla dotter Ebba är så go och härligt bebisknubbig och hon bara skrattar hela tiden, Arvids hjärta smälte. :-)

Har lagt upp lite bilder nedan, både från födelsedagshelgen och från bröllopet förra helgen. Ha en bra vecka allihopa!

Kram








1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen Karin... Har du fyllt år!!
Grattis :D!!!! Lite nyfiken... vilken konsert blev det? Många kramar och det var jättemysigt att ses! Vi syns snart igen!
/Caroline (Andreas hälsar också)