fredag 28 maj 2010

Semester coming up

Nu sitter Arvid på ett plan på väg mot Stockholm. Jag sitter här i soffan och mår illa, eftersom jag precis smällde i mig en LJUVLIG bit rabarberkaka med vaniljsås. Nybakat förståss, Leilas recept (gammeldags rabarberkaka, med kardemumma och kanel och massor med riktigt smör). Jag har hela frysen full med kakor som jag bakat. Det är någon slags terapi för mig att baka just nu tror jag. Vispa, mortla, smälta och steka. Vända ner mjölet försiktigt och inte tänka på så mycket annat än att det inte ska bli klumpar, koncentration. Det är skönt att baka, avkopplande.

Denna veckan har varit både upp och ner kan man säga. Jag återvände till jobbet innan jag var helt frisk och då hade jag ändå varit sjuk i en vecka. Kände mig skyldig över att stanna hemma och hade varit tvungen att gå till doktorn för att få ett sjukintyg. Så åkte jag till jobbet istället och spelade hjälte och hostade ner mina kollegor, skitdumt verkligen. På onsdagen blev jag sämre igen och fick stanna hemma, hade ingen energi alls och kunde inte sluta hosta trots alla (meningslösa och receptfria) mediciner jag skaffat. Här kan man nämligen inte få tex. Cocillana på recept, eftersom detta är ett jävla u-land. Istället får man köpa hostmedicin över disk från en tuggummituggande tonåring, som inte vet ett skit om mediciner. Som tur var hade jag GOOGLAT innan, så jag visste typ vad jag skulle ha. FATTAR ni min frustration? Och detta betalar man SKATT för!!?! gah, NHS suger!...

Men-i-alla-fall.

Imorgon flyger jag till Göteborg. Jag har packat 2 kabinväskor, som jag ska släpa härifrån till Stansted imorgon. Skitdålig idé inser jag nu. Jag är ledig en hel vecka och ska träffa vänner, bebisar och gå på bröllop. Det ska bli väldigt skönt att komma hem en sväng.

Nedan följer lite bilder från förra helgen. Vi hade 30 grader som mest här och smorde oss frenetiskt med solkräm. Vi var på picknick både i Nymans Garden och Wakehurst Place. Det var så skönt att komma ut lite, även om jag var kass. På Nymans har dom anlagt en hel dunge med näsduksträd, så många att de knappt gick att räkna, och vår glädje visste inga gränser! På kvällen köpte vi en engångsgrill och grillade i vår trädgård/parkering. Det änna rök litegrann... men gott var det, helt otroligt! Arvid fixade alltihop, för jag hade däckat av. Han är en hjälte min blivande man, jag älskar honom kopiöst.

/Puss och kram på er, så ses vi kanske i veckan som kommer.
Karin x

Näsduksträd Nymans Garden:

Grillning:
Grillning:
Öl är bra mot hosta:
Wakehurst Place, söndags:

Inga kommentarer: