söndag 9 maj 2010

Good news

Jag erkänner att det är lite slött mellan bloggandet, men det är en miljon tankar som snurrar runt just nu och om jag skulle blogga om det så skulle ni dö av tristess! :-)

Men jag ska inte klaga, jag gillar action. Det är lite av varje nu, lite bra och lite mindre bra. Det allra bästa är väl den fantastiska feedbacken vi fick från våra kunder på vårt senaste projekt!!! Jag är väldigt stolt och nöjd över det, det är helt klart min största framgång än så länge (som jag givetvis inte är ensam om, utan delar med ett grymt bra team!). Jag har bakat kladdkaka med marshmallows, som jag skall ta med imorgon för att fira detta! Woop woop!

Förra helgen hade vi långhelg här i England. Till skillnad från er så får vi en röd dag, trots att första maj infaller på en lördag. Säger bara känn er BLÅSTA på er röda dag! Nej, tacka vet jag England på den punkten. Jag var i Göteborg och glassade mig i solskenet, se bild nedan.

Det har precis varit val här i England. Trots att jag registrerade mig, som en ordentlig medborgare, fick jag inget röstkort och kunde därmed bara betrakta spektaklet från bänken så att säga. Jag var något upprörd över detta skall erkännas, men det har lagt sig nu. (Och ja, givetvis är jag berättigad att få rösta i det landet som jag är skriven i och som jag betalar skatt i.) Dessutom har England ett jävligt skumt politiskt valsystem, så min Labour-röst hade varit "bortkastad" ändå, eftersom mitt valdistrikt dominerades av Tory. Vidare har det ännu inte utsetts en vinnare, eftersom Tories inte fick majoritet. Märkligt.

Idag har jag varit och på avskedsfest för vänner som ska lämna England. Det är ett svensktalade par, som jag jobbat med. Det känns som att alla flyttar härifrån nu och det är lite tråkigt. Helgen har för övrigt varit väldigt lugn och skön. Jag har klippt mig och shoppat, medan Arvid roat sig hemma i Sverige.

Den allra största nyheten sparar jag till sist - nämligen att det fötts en alldeles bedårande söt liten flicka in i vår bekantskapskrets! Vi är så glada och längtar till att få träffa lilla tjejen! Jag tar mig friheten att lägga upp en bild nedan. Jag längtar hem till att få träffa henne (och hennes familj) och jag ser fram emot allt bus vi ska hitta på! :-)

Ha en trevlig vecka kära ni. Min vecka blir kort, eftersom jag tagit ledigt på både torsdag och fredag. Jag och Arvid ska nämligen ÄNTLIGEN se Florence and the Machine live i London!!! WICKED! :-D

//Karin x




Inga kommentarer: