söndag 18 april 2010

Åtminstone är helgerna väldigt trevliga

Först vill jag bara säga tack till alla ni som skickat söta pepp-mail till mig under veckan. Det har varit ännu en väldigt lugn vecka på jobbet. Lugnet är oroväckande och eftersom vi är en sådan dynamisk business kommer det att resultera i omedelbara åtgärder. Det är intressant att arbete på ett företag som måste anpassa sig så snabbt efter orderboken.

Vi har haft en toppenhelg! I torsdags drog jag ihop kollegorna för en välbehövlig After Work. Vi bestämde att gå redan på fredagen, så desperata var vi efter en gemensam fredagsöl och det är ju i och för sig trevligt. Vi gick rakt till pubben efter jobbet och det var rätt god uppslutning, folk droppade in allt eftersom. Även Arvid kom ner och gjorde oss sällskap. Han tog ett kort (se nedan) och jag vill bara påpeka att jag INTE är så vit som det ser ut på kortet! Matthew ser ju om möjligt ÄNNU vitare ut. Det är nåt vajjsing med ljuset, haha! Efter ölen (det blev ett par) gick vi till ett curry house och mölade. Nedan är ett kort på vägen dit - det är lågvatten på Shoreham Beach och alla båtarna står upp på botten, det ser skumt ut tycker jag. Vi hade en jätterolig kväll, verkligen! Jag och Arvid tog tåget hem och det var inget stopp på hur han tjötade, min käre fästman, han hade värre mundiarré än jag får efter ett några drinkisar. :-)

På lördagen fick vi ta tåget ner till Shoreham för att hämta båda bilarna. Vi passade på att gotta oss på stranden först, det var så himla härligt!! Folk badade, galningar! Vi käkade glass och åt sedan lunch på en pub, innan vi strosade genom stan och ner till bilarna. Shoreham är verkligen en mysig, engelsk liten by.

Idag, söndag, har jag masat mig upp tidigt för att spela netball-turnering på K2. Det var ännu en dag med strålande sol och hur mycket netball lag som helst! Det var så mysig stämning, folk hade campingstolar och filtar och matcherna var bara ca 10 minuter. Det var många åskådare, trevligt att träffa pojkvänner, män och bebisar till tjejerna i laget. Arvid kom ner en sväng och knäppte några kort, som jag delat med mig av, innan han blev besegrad av allt pollen. Stackare!

Turneringen gick ut på att man skulle spela på olika positioner. Jag som alltid spelar Center (C) fick bl.a prova på att vara skytt (Goal Shooter eller Goal Attack) och ni ser mig in action nedan. :-) Jag fick även prova på försvars-positionerna. Det var kul, men lite förvirrande när alla var på "fel" positioner. Vi vann bara 1 match, men var glada ändå. Det var verkligen skittrevligt! Dessutom fick jag massa fräknar i solskenet. Efter turneringen hurtade jag ner till stan och köpte träningskläder för typ £50 - här ska det tränas/spelas och det ska göras med stil! :-)

Ha en bra vecka allihopa!
Ingrid - Hoppas du hade en riktigt bra födelsedag!!!
Puss xxx

PS. Bilderna blir större om ni klickar på dom.







Inga kommentarer: