tisdag 6 april 2010

Me like semester

Nu är vi hemma igen, efter nästan 2 veckors semester. Vi har haft det riktigt bra! Först var vi på en veckas road trip, rutten blev typ följande:

- Isle of Weight
- Bornemouth
- Torquay
- Dartmouth
- Eden project (i Cornwall)
- Wells
- Bath
- Cambridge

Vi bodde på gulliga B&B's, åt god mat på mysiga pubbar, stannade till i små byar, drack massa god öl och turistade. Jag har lagt upp massa bilder på Facebook och bjuder härmed på endast en enda bild (från Overbecks garden, med det fantastiska magnoliaträdet och den underbara utsikten). Nån måtta får det vara! Överlag var det en väldigt trevlig semester, som vi sett fram emot mycket. Lite mer sol hade dock inte skadat, i ärlighetens namn, speciellt i Cambridge (som annars var helt sjukt mysigt!). We love England!

Efter road trippandet flög vi hem till Göteborg för att fira påsk. Jag träffade mina goa tjejer och vi åt Thaimat, som jag saknar Panaeng alltså (och tjejerna med givetvis)!! Här äts det ju bara curry, Tikka Masala till förbannelse. Vidare firade vi mormors 90-årsdag med pompa och ståt. Vi firade även mamsens födelsedag och av oss fick hon ett par mycket fina, prickiga Welliebob's att ha i trädgården. Detta tyckte pappa var så hysteriskt roligt att han nästan skrattade hål på sitt gallsår och hade han gjort det så hade det inte varit det minsta synd om honom.

Annars var det ganska lugnt hemma i Göteborg. Vi åt massor med påskgodis och jag hade konsekvent leverpastej och riktig saltgurka på varenda frukostmacka. Jag funderade över varför man äter i princip samma mat på påsk som på jul? Janssons äckliga frestelse? Vi köpte inte med oss någon mat hem denna gången, endast 1 kilo kaffe som vi nästan fick offra på flygplatsen, då min väska vägde 10.68 kilo och Arvids 11.8. Sabla Ryan Air alltså... Vi klädde således på oss så mycket kläder det gick, jag skojar inte - trippla lager tröjor, och stoppade alla lösa prylar i fickorna. 9.85 kilo in your face, särring. Jag fick ett stressbryt på köpet.

Men nu är vi hemma igen som sagt. Bilen startade, Arvid nyser av pollen, det börjar bli grönt på träden och på jobbet händer det lika mycket som i en 0-0 match i division 5. Noll och ingenting. Men jag får väl ge det ett par dar och se om det finns något vettigt jag kan sysselsätta mig med. Idag bjöd jag på Ballerinakex Kladdkaka (ca -200 gram, fraktade i innerfickan) och det var således dagens höjdpunkt.

En annan rolig grej är att jag hittat en mycket intressant blogg, om en tjej som bott i England ungefär lika länge som oss och som bloggar om mat. Igenkänningsfaktorn är SJUKT hög!!! Alltså vad ger ni mig för ärtsoppa på split peas, hemmagjorda fishcakes och den hyllade korven?! Om dom hembakta kanelbullarna med dom jäkla pilliga kardemummakaplslarna och färsk jäst?! DET ÄR JU JAG JU!!! Helt sjukt att vi reflekterar över exakt samma grejer... fan vad mainstream jag känner mig plötsligt. Det sjukaste av allt var ju när jag ser att hon har lagt upp exakt samma filmsnutt från min favoritrestaurang Ping Pong Dim Sum, som jag också har lagt upp i min blogg. Två gånger.

Missa inte denna härliga blogg, det besparar mig lite skrivande: http://eatitandyouwill.blogspot.com/

Och här kommer lite bilder - hoppbilder och solsken från Göteborg.
Ha det gott alla ni som läser (hej Carro!).
// Kramar






Inga kommentarer: