tisdag 18 maj 2010

Helgen i bilder

Här kommer ett bildinlägg som sammanfattar den fantastiska långhelgen vi hade. Vi var ju i London på konsert förra torsdagen och bodde på hotell från torsdag till fredag. På fredagen var vi turister i London, bara jag och Arvid, det var mysigt. Arvid var krasslig i mitten av förra veckan och han smittade mig, som ligger hemma sjuk. Jag har haft väldigt ont i halsen i flera dagar, men nu börjar det äntligen ordna upp sig och tur är väl det. Jag som aldrig är sjuk.

Okej, nu börjar vi:

1 + 2) Florence and the Machine på Hammersmith Apollo i London. Florence är ju soloartist egentligen, men vilket fett jäkla band hon hade med sig!! Stråkar och trummor och körer, det var helst sjukt bra! Vilken röst hon har! Vilka sjukt långa ben hon har! Och vad varmt det var, säker 40 grader. Men det var väldigt bra och mäktigt. Efter konserten tog vi oss en välbehövlig stänkare i den flotta hotellbaren och laddade för tidernas största hotellfrukost.



3) På fredagen tog vi båten från Westminster till Greenwich, ett tips som vi fått från min vän Damian. Härligt solig dag i London! Båten tog närmare 1 timme.


4) Greenwich: På väg upp mot kullen med den berömda tidslinjen sprang vi på ett näsduksträd! Vårt tredje i England. Arvid blev helt till sig och svor av glädje.


5) Väl uppe fick man köa för att ta ett sånt här festligt kort, med en fot på var sida om nollmeridianen.

6) Vi kan verkligen rekommendera en utflykt till Greenwich. Det finns mycket att titta på, museum osv och det är en härlig utsikt från toppen av kullen. Dessutom finns det en mysig marknad nere i Greenwich by, som påminner lite om Covent Garden.


7) Jag somnade på båten tillbaka mot London och vaknade med ett ryck i Westminster. Vi strosade längs med vattnet, förbi London Eye och tog en drink innan vi begav oss till kvällens höjdpunkt - Ping Pong Dim Sum! Min favoritrestaurang alla kategorier! :-) Vi beställde in alldeles förmånga dim sums, men hade en väldigt trevlig kväll.


8) Två elefanter


9) Det var så lågt vatten på kvällen så man kunde promenera alldeles invid Themsen. Vi gick en bit längs med stranden, fascinerades återigen av denna otroliga stad och gick sedan vidare till London Bridge, där vi tog tåget hem till Crawley.



Vi hade väldigt trevliga dagar i London och jag är glad att jag tog ledigt på både torsdag och fredag. Det var väldigt mysigt att turista i London och Greenwich har stått på vår lista ganska länge. Nu undrar ni givetvis vilken låt som var bäst på konserten? Jo, det var givetvis denna, med alla stråkar gjorde den sig fantastisk live!

Kram på er, nu ska jag ta hand om min onda hals.


1 kommentar:

elinmaja sa...

Åh vilken härlig långhelg ni fick tillsammans! Tack för att du skriver om era små äventyr så vi andra också kan drömresa.

Jag sitter också med halsont och tycker synd om mig själv, som tur är skiner solen.

Skickar några kryakramar,
Elin