lördag 13 december 2008

Julfesten som blev lite annorlunda mot vad vi tänkt oss...

Igår åkte vi till London för att gå på fancy julfest på en båt på Themsen med Arvids företag. Vi fick sluta tidigt från jobbet för att åka hem, kränga på sig festblåsan, kamma bena och åka tåg upp till huvudstaden. Vi möttes upp på en pub som var mer fullsatt än Ullared en löningshelg före jul. Alla var där och det var klackarna i taket - eller skall jag säga jympadojorna i taket?!? Klädkoden var smart/casual och efter lite googlande och frågande så fick vi reda på att det betyder snygg klänning/kavaj men INTE jeans och jympaskor. Tydligen var vi rätt så ensamma om att följa klädkoden, för dom flesta såg ut som sluskar. Allra mest Arvids kollega, som såg ut som en uteliggarvariant av Grodan Boll.
Arvid: Det här är min misses, Karin.
Grodan Boll: (skakar hand) Whatever, jag kommer glömma bort ditt namn med en gång ändå.

Jag: Ehhrrrr?!?....

Sedan gick vi till Westminister Pier för att gå på båten. Det knorrade ordentligt i magarna, vi hade inte ätit något sedan lunch och hade sett fram emot en härlig bjudmiddag på en flådig båt på Themsen! När vi stiger ombord så är stämningen närmast Ibiza-lik och ni kan se framför er engelska 40-taggare med för trånga klänningar och skjortor som spänner över späcket. Kön till "baren" ringlar lång och i högtalarna strömmar typ Basshunter. Vi (som såg ut som vi skulle gå på Nobelmiddag i jämförelse) bara "vart fan är maten?!?!?!".
Grodan Boll: Mat?? Nänä, vi koncentrerar oss på SPRIIITEEENNNN!! *alfahannebröl*

Snålföretaget hade alltså inte betalat för mat på biljetterna, trots att det serverades mat på båten (och matdelen var ju såklart fullsatt!)! Jag och Arvid utbyten en rent av panikartad blick. Arvid fantiserar om hur jag hoppar över bord efter att ha spenderat fyra timmar på en "partybåt" utan mat. Mataggressiv, någon?! Sedan tar han mig under armen och vi smiter av båten, två minuter innan den skall gå. Det sista vi ser i ögonvrån är Grodan Boll med ett par blinkande kaninöron på huvudet.
Ohmygod....

Vi skrattar som två tonåringar med känslan av att vi gjort något olagligt nästan! :-) Vi ser hur båten lämnar piren och tänker på alla stackare som också måste trott att det ingick mat. FYRA timmar på en båt, vrålhungriga, och med en Grodan Boll som rockar loss till Basshunter i kaninöron!!! Tack och lov att vi drog!!! Vi gick över bron, passerade London Eye och försökte på två restauranger innan vi fick napp. På en underbar asiatisk restaurang (ping pong dim sum) fick vi ett bord för två och en rolig matupplevelse vi sent skall glömma!!! (Se på filmen nedan, om hur dom gör maten vi åt igår!) Efter maten och hela upplevelsen av att äta handgjorda dim sums så gick vi till en italiensk bar och rundade av med rödvin.




Vi var lätt det snyggaste paret i ett mycket blåsigt London igår; Jag i min spetsklänning och Arvid i sin skräddarsydda kostym och silverslipsen. Vi hade en fantastisk kväll!!! Vi tog tåget hem före midnatt med en latte och lösgodis från Karamellkungen. Nöjda, så nöjda. Jag kraschlandade i sängen när vi kom hem, det var ju trots allt fredag. Och imorse vaknade jag till Luciafrukost, med tända ljus i hela vardagsrummet och nybryggt kaffe. Behöver jag säga att jag har den bästa pojkvännen i världen? ;-)

/Karin



how dim sum is made from pingpongdimsum on Vimeo.




1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till förlovning det var kul att hitta eran blog.
Hälsningar Westers i Lindbacken