måndag 27 april 2009

Ett inlägg som är sådär

Jaha men en liten uppdatering kanske? Det har dock inte hänt särskilt mycket sen sist. Förra veckan var väldigt seg och lång. Arvid var borta ett par dagar och jag hade ofantligt tråkigt här hemma helt själv. Helgen var iaf solig och skön och vi gick världens längsta långpromenad i solen. Det är dock lite kyligt tycker jag, inte lika gott som i Götet.

I lördags var vi på inflyttningsfest i Docklands, London. Jag övertalade Paniz att följa med och blev superglad när hon tackade ja! Vi så att säga bjöd in oss själva. Men tur var väl det, för vad hade det blivit för fest utan oss där i lördags egentligen?! Det var himla trevligt faktiskt, även om det inte var klackarna i taket direkt. Vi träffade ett jättegulligt par - en svensk kille och en tysk tjej. Jag sa typ fem ord på tyska och fick massor av beröm, trots att jag vet att jag glömt bort det mesta av all den fantastiska tyskan jag kunde en gång i tiden. Sen pratade vi engelska hela kvällen, trots att tjejen kunde flytande svenska tydligen, men det var kanske mest för Paniz skull. ;-) Jag börjar iofs också bli lite kass på svenskfronten:

Jag: Vad heter "hard shoulder" (=vägren) på svenska nu igen??
Paniz: Eh.. - hård axel?...



Ja, det var trevligt att komma iväg lite och knö sig med alla fina människor i London i lördags. London. Looondooon. Jag bor typ där. I London. Galet. Vi åt chips med ekorrsmak (det är sånt som finns här, i London...) och pimplade rödvin och Pimms med jordgubbar. Inte ett enda kort tog jag dock. Arvid tog ett, under min kjol, men det blev ganska suddigt.

Men han tog faktiskt en töntig modeblogg-"dagens" på mig i söndags, i min nya klänning, innan vi drog till pubben! Jag tyckte jag var superfin, men våra meningar är fortfarande delade angående mina coola pilotbrillor. Imorgon skall jag till optikern och göra synundersökning och sedan välja ut ett par solbrillor som man kan SE med! Min dröm om att köra bil med solbrillor skall alltså bli sann - Hallelulja! Jag skall såklart välja ett par likadana svinstora pilotbrillor.

Hjälp vilket meningslöst inlägg. Iallafall. Dagens roligaste nyhet är att Ingrid har bokat flygbiljetter till England! Yehoo!! :-) Hon kommer en helg i slutet av juni. Det ska bli så roligt, det ser jag verkligen fram emot! Tack gumman för att du vill komma och hälsa på! Jag tänkte leta upp ett kort på henne och lägga upp, men så hittade jag denna bortglömda men grymma filmsnutten från midsommar 2007 istället! :-) Haha, oh my god vilka snyggingar! Saknar er tjejer som fan! :-)



Nu räknar vi ner dagarna till Pariiiiis!! Till Paris, till Paris ska vi rida på en gris! På lördag närmare bestämt för det är långhelg. Det ser vi fram emot! Au revoir!
//puss puss

Inga kommentarer: