söndag 19 april 2009

Härligt med helg

Jeezes vilken lång vecka det blev, trots att den bara var 4 dagar lång. Shit, jag visste knappt vad jag hette när jag kom tillbaka efter två veckors semester och total avkoppling! :-S MK briefade mig kl 9.00 på tisdag morgon och två timmar senare stack han och kommer inte tillbaka förräns på onsdag nästa vecka. Och jag bara "whoot?!..." Vem, var, när vadå nu? Typ. Gå och lägg mig...

Jobbigt och långsamt. Veckan höjdpunkt var iaf att jag köpte en microvågsugn till vår avdelning (ja, för pengar ur vår kaffekassa då alltså). Jag har tjatat om micro i ett halvår. Nu föreslog jag en omröstning - micro eller inte?

Jag: Jag köper den billigaste dom har på Tesco - för eller emot?
SV: Men då vill jag ha en med grill!
(Dubbla priset mot en vanlig! herregud liksom..)
Jag: Då tar jag det som att du röstar nej då?

Sen blev det majoritet för Ja och saken var biff. En micro, billigaste dom hade på Tesco, utan grill. Tog ju bara ett halvår att bestämma.

Arvid har varit hos tandläkaren i veckan. Tandläkaren sa "Arvid - men då måste du vara svensk?!", på ren stockholmska och Arvid blev helt paff. Sedan visade tandläkaren Arvids mun för alla hygienisterna i utbildningssyfte på exemplariskt skött munhygien. "Men så är han från Sverige också!" sa tandläkaren. Men jag antar att det är för att vi hånglar så mycket, man får färre hål då har jag hört.

Denna helgen har vi varit på bio (igår) - The boat that rocked. En helt jäkla grym film om jag får säga det själv. Suveränt rolig och massa bra musik. Innan filmen käkade vi på italiensk restaurang, myspys.

Idag hade vi inga planer direkt, tänkte åka till en liten sjö i närheten med en filt och varsin bok. Men vädret var sisådär, inte lika tropiskt hett som ni verkar ha det för tillfället. Så istället svängde vi in på ett ställe som heter Wakehurst Place, som visade sig vara en av de största botaniska trädgårdsparkerna i södra England. Vi har ju varit på ett par stycken sådana (Nymans Garden, Hever Castle, Scotney Castle m.fl). Trädgårdarna är enorma, ofta med olika teman, och mycket välskötta och det är jättemysigt. Ibland är det hus man kan gå in i, antingen slott eller gamla fina herrgårdar. Dessutom finns det alltid något mysigt café där man kan äta "cream tea" (scones med sylt och grädda och te). Arvids familj var med i Nymans och det var väldigt uppskattat. Alla dessa ställen drivs av något som kallas National Trust och det kostar ca £10 i inträde varje gång. Idag köpte vi 1 års medlemskap i National Trust, vilket innebär att man får gå in gratis på alla deras ställen över hela landet! :-)

Här kommer lite bilder från Wakehurst Place:



På vägen hem stannade vi till vid en gård där fåren precis hade fått små lamm! Jag var helt lyrisk! Jag har aldrig sett små söta lamm som hoppar runt och låtsasstångas med varandra, det var det gulligaste jag sett! Arvid tröttnade snabbt, men är man uppvuxen på landet så är man. :-)


Ha en bra vecka, puss och kram
/Karin & Arvid

Inga kommentarer: