torsdag 16 juli 2009

Längtan efter svensk mat

Tänkte bara tydliggöra vad jag menade med "köpa med oss något" från England. Jag menar köpa med oss goa grejjer! :-) Vi har redan köpt litegrann smått & gott och lurar på om vi hinner förbi Tulley´s Farm en sväng, för att köpa deras GUDOMLIGA hemmagjorda fudge! Och Ingrid - den är inte av den smuliga sorten, som den i Brighton. Nej, denna är mjuuuk och seeeg och alldeles, alldeles... underbar! :-) Mmmmmhhh!

Själv suktar jag mest efter filmjölk, polarbröd, filmjölk, filmjölk, blodpudding och - FILMJÖLK! Men jag tänkte att det kanske fanns en och annan därhemma som drömmer om en liten påse chips, kanske?... Megapåse med 24 småpåsar, only in England! Här äter folk chips morgon, middag och kväll. Det äts chips tills det sprutar cheese&onion ur öronen. Dom till och med lägger chips på smörgåsen! PÅ MACKAN! En chipsmacka!

Nej, tacka vet jag filmjölk.


2 kommentarer:

Fredrik sa...

Hmmm, chips på mackan. Det kanske vore något?

Maria sa...

Jag kommer ihåg en viss annan dam som också tyckte om blåvitt en gång i tiden ;0))Man kan ju inte hålla på Hisingens "baksida" :)