måndag 31 augusti 2009

Jag drömmer en fotbollsdröm

Jag är i fotbollshimlen, jag drömmer en fotbollsdröm och jag vill verkligen inte vakna. Vad är det som händer egentligen?


Igår rullade fjärde raka 3-poängaren, tionde raka utan förlust, in för BK Häcken - laget som spelar den roligaste fotbollen i Sverige just nu. Det är alla överrens om, tillochmed Mats Härd hyllar Häcken, och laget får det erkännande de så väl förtjänar. Och man undrar vad det är som händer. Jag vill inte fundera på bakslag och kraschlandningar, för det är gott som det är. Det är skönt att vara häckensupporter nu och jag löjligt stolt! 6 poäng bakom AIK och med i - guldstriden -! Ja, det är första gången jag nämner BK Häcken och SM-guld i samma mening och tror på det. Visst fan tror jag på det! Liksom, när ska jag annars göra det om inte nu? :-)

5-1 mot BP, 4-0 mot Halmstad och allt är möjligt hemma mot AIK.

Go get'em!

[Lånade klipp från gp.se och aftonbladet.se]




1 kommentar:

Pentito sa...

Dont want to burst your bubble häcken kommer INTE, med betoning på inte, vinna SM-guld. Det gör blåvitt. Du vet det och jag vet det...