söndag 6 september 2009

Life on the other island

Här kommer en liten helguppdatering. Jag njuter fortfarande i min fotbollsbubbla med Häcken, trots den SNÖPLIGA förlusten mot AIK idag i Svenska cupen, redigt surt, men dom föll med flaggan i topp. Nästa möte är trots allt viktigare. Och sen får man ju leva lite på den vinsten Sverige tog igår! Jag och Arvid kollade matchen via Internet och trots kass kvalité på upplösningen så var Zlatans mål i 93:e vääääldigt vackert! Och alla grannarna hörde det skulle jag tro... ;-)

Förra helgen var vi på fest i London hos Peter och Meike. Dom bjöd på mat och Margaritas och hasselnötskaffe. Jag och Jonas pratade fotboll, gamla Alexandersson-moments och landslagsutsikter, PL och Allsvenskan och om Mats Härds klokhet. Och sen när vi skulle gå fick vi tjejer en goodie-bag av Meike, som jobbar på ett mycket kännt skönhetsföretag. Jag vann första pris och fick följande:
Nya parfymen + lotion från Diesel (Fuel for life), en mascara, hårinpackning, hårjoxampuller (som gjorde UNDERVERK för mitt hår och som kändes mycket lyxiga!), nattkräm i pytteburk, prover på dagkräm som gör huden sammetslen och ansiktskräm med lite brunton. Jag var i himmelriket! Så mycket roliga saker helt gratis! Jag började genast smörja in min arm med hårinpackningen, som jag trodde var lotion, och sen fick jag inga fler Margaritas den kvällen... ;-)

Sammanfattningsvis var det en MYCKET trevlig kväll! Vi gillar P&M och kommer sakna dom nu när dom flyttar. Önskar dom allt skoj på sin jorden-runt-resa (!) och hoppas dom snart flyttar hem till sin längenhet som dom hyr ut i 2:a hand - på Eriksberg!..

Denna helgen började med att vi i fredags promenerade ner till en mysig pub i Crawley Town. Där käkade vi lite och drack massor av vin och pratade om framtiden. Sedan tog vi en taxi till LB1 och vår söta granne Dan mötte upp oss där. Det blev alldeles för många drinkar den kvällen, men det var verkligen jättetrevligt!! Han är väldigt rolig Dan, vi ska vara glada som har så mysiga grannar. Det blev minst sagt en kickstart på denna helgen. :-)
Igår var vi lite bakis, men drog oss så småningom ut till Wakehurst Place och strosade runt i solen och åt glass. Det börjar bli lite höstigt i Wakehurst, dom japanska lönnarna (?) ser ut som att dom brinner! Samtidigt är det ännu mycket som blommar. Mysigt! Idag har vi inte gjort mycket, jag var på stan en sväng och Arvid har spanat bakom gardinen på våra nya grannar och räknat alla deras j-la bilar...

Sammanfattningsvis en bra helg, lite väl onyttig kanske, men men... vi är ju semi-engelsmän nu ju så man får hålla upp sin image!.. ;-) Imorse pratade jag med Elin och vi smidde planer för en tjejhelg någonstans i Europa, som skulle kunna bli huuur braaa som helst! Humöret på topp med andra ord! Jag skall ta med all positiv energi och gå in i en ny vecka, som förhoppningsvis kommer att bli fylld med spännande jobb, netball och en sväng i löparspåret. För på torsdag blir jag LÄMNAD ENSAM, när Arvid åker på semester. ENSAM! Och nej, vi har inga problem i vårt förhållande, Arvid hade bara extra semesterdagar att ta ut och såg sin chans att slippa mig i en vecka... Men han kunde ju ha skaffat en vikarie kan man tycka... Jag har ännu inte klurat ut hur jag skall klara det. Kanske flyttar jag in hos Marie en vecka? Kanske är ni snälla och ringer och säger att ni tänker på mig, eller rent av kommer hit?!.. Men, men. Det löser väl sig, jag är ju trots allt vuxen (och helt jävla usel på att vara ensam).
/Puss&kram


2 kommentarer:

Anonym sa...

Arvid börjar se vältränad ut!

Anonym sa...

Att va´ ensam hemma låter gööörskönt, tycker jag, passa på att njuta istället! :o)

Kram Leena