lördag 3 oktober 2009

Känslomässigt åksjuk

Det har varit, eller det är väl, snarare, lite av en turbulent tid både med jobb och privatliv här i England. Tuffa tider och hårdhandskar. Det handlar om saker jag inte kan påverka, som ligger utanför min kontroll, men som jag ändå försäker att styra. För sån är jag, jag vill ha kontroll. Ordning & reda och pengar på fredag. Inget jädra velande, det sätter myror i skallen på mig.

Men, men, nu är det som det är och det är bara att gilla läget. Det som rensar mitt huvud mest effektivt just nu är netball, jag spelar tre gånger i veckan. Netball är min drog och jag fullkomligt älskar det. Jag har fått beröm för min branta utveckling, det är ju positivt! Så nu siktar jag på att bli bäst i världen på netball, jag och mina jävla krav...

I övrigt passar jag och Arvid på att ha roligt under helgerna. Förra helgen träffade vi min australiensiske vän Damian i London. Det var väldigt trevligt att höra om hans liv i Dubai, där han bor just nu. Han har en beundransvärd inställning till livet, min vän Damian. Men så tjänar han 400% mer än mig också, så då kan man väl kosta på sig att vara glad. Presenter hade han med sig till mig dessutom, ordning på honom.




Sen har vi äntligen fått åka på den där helikopterturen, som var Arvids födelsedagspresent. Det var en strålande solig dag! Jag var förväntansfull som ett litet barn. Arvid blev lite åksjuk, men repade sig efter en runda på pubben. Han var mycket nöjd med sin present, men gladast var nog jag. Jag gillar ju berg-och-dalbanor och karuseller, fysiska sådana. Inte känslomässiga, som denna jag åker i just nu. Den får gärna ta slut snart, eller åtminstone ta och sakta ner på farten.


[filmklipp från helikopterturen, roligast med ljudet påslaget!]



Inga kommentarer: