söndag 9 mars 2008

Lovely London!

Denna helgen hade vi finbesök från Sverige, i form av en väldigt förkyld Mange. Det var väldigt trevligt! Han kom i fredags och vi gick ut och käkade en traditionell pubmiddag här i Crawley. Igår (lördag) åkte vi till London. Vi började med att dumpa Manges bagage hos Linkan (som inte var hemma) i Paddington. Därifrån promenerade vi ner mot shoppingstråket på Oxford Street. På vägen dit snubblar vi i princip över den svenska affären, som jag och Arvid var på jakt efter förra helgen! Det var sann lycka, även om ni kanske tycker att det var lamt att längta efter svenska grejer... jag köpte djungelvrål och det var ljuvligt! Stod även och dreglade över blodpuddingen, men jag får väl vänta tills vi kommer hem i påsk.

Väl nere på Oxford Street, med alla dess fantastiska affärer, så bestämde vi oss för Selfridges, som är ungefär som NK. Arvid följde motvilligt med in. :-) Det var riktigt roligt att strosa runt bland Hugo Boss, Gucci och Rolex. Jag köpte födelsedagspresent till lilla mamsen (nej, inte inne på gucci-avdelningen...) och var himla nöjd! Sedan gick vi och käkade pasta, för att sen dra oss bort mot Chinatown via Piccadilly Circus.



Chinatown var helt galet! Det var väldigt chinese om inte annat... Sprängda ankor hängde i varenda skylfönster på restauranger med självaktning. Vi ångrade lite att vi redan ätit. :-) Mange köpte mystiska kinesiska läkemedel för en halv förmögenhet, så nu kommer han aldrig mer att vara sjuk. Vi sa hejdå till honom i slutet av chinatown, för han skulle möta upp med Linkan sent på kvällen. Själva strosade jag och Arvid genom Soho, för att sedan ta tunnelbanan tillbaka till Victoria, där tåget tillbaka till Crawley väntade. Idag är det sköna söndag och vi slappar. Nästa vecka skall Arvid åka skidor i Norge. Jag sticker till Göteborg i slutet av veckan och möter upp med nära och kära och utgång i Gbg har lovats! (Till alla därhemma: det går fortfarande inte att ringa till oss, men skicka ett sms till någon av oss så ringer vi upp er...)
Jag köpte en skiva i London med denna underbara brittiska artist (Duffy, denna kommer ni att älska!), så nu skall den spelas i Puggen hela veckan!
//Ha det bra!



Inga kommentarer: