måndag 3 mars 2008

London

Vi tog tåget till London i lördags! Hur skumt som helst att hoppa på ett tåg och 40 minuter senare är man i London, Europas största stad! Det var verkligen overkligt… och helt fantastiskt! Vi började med att traska bort till Buckingham Palace och tog sedan en sväng till Hyde Park. Sedan skulle vi försöka hitta till den där svenska affären som ligger vid svenska kyrkan och eftersom vi varken hade karta eller adresser så slutade det med ett mindre psykbryt från min inte så tålmodiga sida... Det avhjälptes med lunch på Subway. Efter att ha läst lite i den fantastiska guideboken, som jag fick i julklapp av Ingrid, så bestämde vi oss för att åka till marknaden på Portobello Road i Notting Hill. Det gjorde vi rätt i, för vädret var strålande och humöret på väg tillbaka! :-) Marknaden var verkligen häftig och annorlunda, men allra roligast var nog dom friterade våffelsmet-stavarna med chokladsås och socker och dom var inte onyttiga alls… Vi avslutade dagen med restaurangbesök och sedan var det dags att bege sig tillbaka till Crawley igen. Det är lite överväldigande att åka till London, speciellt när man vet att man kan göra det nästa helg igen om man vill och att det inte går att tröttna!

På söndagen köpte vi en Lonely Planet över Storbritannien och sedan gick vi till The Harvester och käkade hamburgertallrik, som inte var i närheten av kriss-kross potatisen på Whoopsi… Det var jättemysigt, men jäklar vad vi saknade Dubbel-A och Whoopsi Daisy, med husets röda och hederliga gamla alikor som ger varann en redig smäll på käften i baren. Ja, jag börjar nog få lite hemlängtan så det är väl tur att vi drar hem i påsk.


Imorgon skall Arvid åka till Köln, jättetidigt skall han gå upp minsann… Jag hoppas han kommer tillbaka igen, han är så head-huntad nuförtiden så man vet ju aldrig. Det gick jättebra för mig i fredags förresten. Projektet jag presenterade var väldigt likt det jag ex-jobbade med – har man tur då eller?? Det är ju typ det enda jag kan något om egentligen, men det visste ju inte dom. :-) Jag kände mig väldigt business, med kostym och högklackat. På tal om de där med klädkoder… jag var och käkade pub-lunch med några av tjejerna förra veckan och jag hade mina nya, svinsnygga jeans på mig. ”Åhh, får du ha jeans på jobbet!... Vad orättvist!...” Eh?!... Får? Min chef går ofta i jeans, så varför skulle inte det vara okej? Då sa dom att det är nog okej bara för att jag jobbar på labbet (för där är jag ju så ofta, typ aldrig…) och jag bara nickade och höll med, jaaaa det är nog därför, mmmhm. Herregud liksom…

Godnatt allihopa,
//Karin

Inga kommentarer: