onsdag 27 februari 2008

Lite jobbkaos, lite jordbävning och lite mera uni-sex

En snabb-hälsning från oss, arbetsnarkomanerna, i England. Det är bra med oss, jag repade mig från min ensam-helg. Är värsta om mig och kring mig här i Crawley numera, var och simmade idag igen och duschade uni-sex som om det var den självklaraste saken i världen. I dag har det varit jordbävning i Manchester och det har varit ett himla hallabaloo om den saken.
Jag lobbar fortfarande för London i helgen, hoppas Arvid är på. Först skall man bara ta sig igenom fredagen, som kommer att bli lite väl spännande när jag skall dra resultaten av ett helt projekt för kunden. Det är väl okej kan man tycka, men grejen är att min Han-som-lär-upp-mig fortfarande är på affärsresa i Japan och jag är vänligen lämnad åt mitt köttkvarnsöde. Jag funderar allvarligt på att ta det på svenska.

Här kommer en ny bra låt med ännu ett Engelskt band, från Brighton. Det är The Kooks (och det uttalas farligt snarlikt ett visst svenst ord.) Som ni vet så är jag en sucker för sån här musik, brittpopp som det kallades för hundra år sedan, på blandbandens förlovade tid. Enjoy!
//Karin


Inga kommentarer: