måndag 25 februari 2008

Shoppinghelg

Här kommer en liten uppdatering från den tråkigaste helgen i mannaminne. Arvid hade en toppenhelg, han och tre kompisar från jobbet åkte till södra kusten för att kolla på rally (mest en ursäkt för att få dricka massa öl tror jag). Dom var borta från fredag ända till lördag kväll. Med andra ord var jag heeelt själv och det var otroligt tråkigt. Jag telefon-terroriserade så många som jag hann med för att inte känna mig som ensammast i England. Drömde mig bort till det förlovade landet av djungelvrål, polarbröd och På spåret… Fösta gången på sex veckor som jag fick lite hemlängtan. Kollade på hela melodifestivalen på livelänk i lördags bara för det, missade inte en låt. Snart drar ju Arvid iväg och åker skidor, så till dess får jag verkligen gå ut och skaffa mig en låtsaskompis i Crawley, för annars kommer jag dö av tristess om jag skall sitta här helt ensam, gah!...

Jag gav mig ut på ett mission impossible i lördags, för att slippa sitta inne och häcka. Jag försökte hitta-till-den-där-roliga-affären-utan-hjälp-av-GPS (för den hade Arvid med sig minsann…). Det slutade i katastrof, men jag skall inte gå in mer på det… I alla fall så hittade jag dit tillslut, till den underbaraste av alla klädaffärer man kan tänka sig! Dessutom har dom massa kläder för tjejer som är lite kortare (aja, men typ som jag då liksom…). Alltså, en hel avdelning med snygga jeans och byxor som är lite kortare! Så jag köpte ett par jeans som jag –inte– behövde lägga upp och dom satt som ett smäck! Brilliant, varför finns inte det hemma???


På tal om shopping så är det verkligen trevligt att handla i det här landet! Nu skall jag lära er lite om matematik, jag som gått på Chalmers och så kan ju en del om ekvationer. Mitt trevliga lilla företag som jag jobbar på erbjuder nu ersättning till alla som reser miljövänligt till jobbet. Som ni vet så åkte jag ju tåg dom första veckorna = mycket miljövänligt (om än ofrivilligt). Så jag letade upp alla tågbiljetterna som jag råkat spara från den tiden och lämnade in dom. Jag räknade ut att jag skulle få 35 pund tillbaka för att jag är så ”miljötänkande”. Därför kunde jag unna mig ett par fantastiskt jättefinfina skor i skinn! Och skor är billigt här faktiskt! Dom var så billiga att jag hade 10 pund över efter att jag inhandlat dom små godbitarna! Med andra ord kan man säga att jag gick plus på att handla skor! Det är verkligen en bra ekvation! Med andra ord var det en mycket lyckad shoppinghelg. :-)

Annars har det inte hänt så mycket. Vi är förresten nyklippta båda två. Jag var skitnervös givetvis och hade grava problem att göra mig förstådd (engelska översättningen av uppklippt, någon??...) Slappna av, tyckte frisörskan. Ja, ja, bara du inte klipper för kort sa jag. Klipp MAX två centimeter! -Centimeter? Hur många inch är en centimeter, undrade hon. Ehh... Men jag blev ganska nöjd faktiskt, det blev såklart lite för kort, men det växer väl ut snart. :-)
Idag har vi haft sol och härligt vårväder. Det är nästan alltid fint väder här faktiskt! Inte enligt min mamma, som tror att allt skitväder som ni har drabbats av hemma (typ storm och översvämningar) har ”dragit in från dom brittiska öarna”… :-) Nejdå, här har vi perfekt vårväder, härligt! Ska försöka övertala Arvid att åka till metropolen London nästa helg, hoppas vädret är lika bra då, vi vill inte ha hit nåt skitväder från dom skandinaviska öarna!...

Ha det bra!
//Karin & Arvid

Inga kommentarer: