onsdag 6 februari 2008

Fotbollsfeber

Jag sitter bänkad framför vår begagnade tjock-TV och kollar in matchen mellan England och Schweiz. Jag hoppas innerligt att britterna åker på stordäng. :-) Det har varit fotbollssnack i tidningarna hela dagen och stjärnan är givetvis stenansiktet Fabio Capello. Han har tagit fotbollen back to basic, så nu skall spelarna lära sig ett och annat om att komma i tid och visa respekt. Dessutom pratar han bara italienska i media, han har en liten italienarpolare med sig som sitter bredvid och översätter. (Jag funderar på att plagiera det konceptet i min vardag faktiskt.) Nej, det är bara att inse att engelsk fotboll inte håller måttet på internationell nivå, samt att Rooney ser om möjligt ännu värre ut med skägg. (Dessutom har Sverige två minuter på sig att peta in ett mål, så jag kan känna mig stolt imorgon...)

Fotboll rör ju som bekant vid mitt stora sporthjärta. Hade en fotbollsdiskussion med en av graduatsen på lunchen igår och efter att vi rett ut vilket lag vi höll på (you said what – beeei-käääj hjeeecken?) så börjar vi name-droppa lite lättsamt sådär. Och i nämnda ordning rabblar han upp följande svenska fotbollshjältar – Kim Källström, Marcus Allbäck och Olof Mellberg (som enligt honom blivit vald till Sveriges sexigaste man av svenskarna - ?). Sen nämner han Zlatan lite i förbifarten… Och nej, jag glömde inte att stolt berätta att Kim är från storklubben BK Häcken, hehe. Fotboll är ett känsligt ämne här i England nu, det är ju som bekant en liten turnering i Europa i sommar som engelsmännen inte kvalificerade sig till och det är en öm tå. :-)

Annars har det inte hänt så mycket sen sist. Vi var extremt nära att köpa en bil till igår, men det sket sig. Så jag köpte ett nytt svindyrt veckokort för tåget istället. Vi ligger lågt på bilfronten ett tag verkar det som. På tal om bilar så har det påpekats att kommissarie Barnaby - inte - kör en Jaguar, utan en Rover. En Rover 75 närmare bestämt. Den är rätt het och skapligt gubbig faktiskt, kanske slår till på en sån när jag tröttnat på både Laxen och på tågen?
Ha det bra!
//Karin


Inga kommentarer: