söndag 17 februari 2008

Tilgate Park

Ännu en solig helg i Crawley, faktum är att det alltid är fint väder här. Det är dock ganska kallt, typ 8 grader. Men det fattar inte engelsmännen, eller så skiter dom bara i det, för jag lovar er att det finns inget annat land i världen där folk går klädda i piratbyxor, sandaler, shorts och t-shirt när det är under tiograders-sträcket… Det var dom vita benens revansch denna helgen – för engelsmännen tror att det har blivit sommar! :-)


Igår tog vi nya fin-bilen till den stora parken (Tilgate Park) här i Crawley. Det var lite Slottskogen-känsla att promenera runt där. Där fanns även en slags 4H-gård, ni vet en sån där gård med massa djur som man brukade åka till när man var liten. Det var hur mysigt som helst! Ett myller av hönor, tuppar, kalkoner, getter, kor och grisar, lite otippat faktiskt och himla skoj! Där fanns även en stor damm, kan tänka mig att det är väldigt mysigt på våren/sommaren när allt omkring grönskar. Vi hade en härlig dag i solen och kunde knappt slita oss från dom söta griskultingarna. Sedan åkte vi in till stan och fikade. Cafét visade friidrott på storbilds-TV och precis när vi hade slagit oss ner med varsin latte så ska Susanna Kallur springa häcklopp och vi sitter på första parkett! Gissa om man kände sig lite lätt patriotisk när hon utklassade alla andra och seglade in i mål…


På tal om Sverige så är det först nu som man börjar fatta att det är ganska avlägset med hemma. Det har hänt så mycket här så man har inte hunnit tänka, allt är så himla annorlunda nu. Imorse satt vi och spånade på vad vi skulle handla om vi fick gå in i en svensk mataffär; Lakrits, filmjölk, runda polarbröd alt. hönökaka, blodpudding och prästost, rabblade jag upp (jag saknar alltid bara frukostgrejer utomlands… speciellt brödet.). Arvid var nöjd, han saknade inget sa han (vänta bara tills snuset tar slut… hehe). Vi måste säga att vi trivs väldigt bra, den första tiden har varit hektisk men otroligt rolig och spännande, både på jobbet och privat! Vi börjar lära känna folket som vi jobbar med också. Arvid skall på rally med ett gäng från jobbet nästa helg.

Förra veckan gick helt otroligt snabbt! Det var ganska mycket på jobbet för min del. Nästa vecka skall jag ha stort ansvar för ett av våra projekt, eftersom Matthew är i Japan och en annan gubbe är på semester. Projektet handlar i stort sett om det jag ex-jobbade med och det är jätteroligt (dvs. äntligen är det jag som kan svara på frågorna istället för att ställa dom)! Nu har jag chansen att visa lite vad jag kan, jag hoppas att det går bra. Det är så häftigt att få jobba med det man tycker är så kul! I torsdags firade vi alla-hjärtans-dag för första gången på rätt många år. Det var en toppenkväll! Jag fick massor av blommor och vi hade bokat bord på en indier (såklart!). Som sagt, veckorna flyger fram här i England, vi har redan varit här i fem veckor. Vi kommer att åka hem och hälsa på om några veckor. I maj får vi besök av min familj och i juni kommer Arvids föräldrar. Alla vänner och bekanta där hemma är givetvis alltid väldigt välkomna att flyga Ryan hit! Vi lovar gästrum, Londonbesök och en obligatorisk ”curry” på en äkta engelsk indier. :-)

//Karin & Arvid

Inga kommentarer: