måndag 19 januari 2009

Veckan som gick

Jag som hade så mycket att berätta idag, men det överskuggas av en skitdag. Jag skall inte gå in på det allt för mycket eftersom jag hade tänkt att inte svära så jävla mycket på bloggen och denna måndagen går inte alls i den linjen. MK åkte till Japan idag och lämnade mig i sticket IGEN - mitt i uppstarten av the Project From Hell part II!!! Aaarraraahahagghhggg!!! Ooohh vad jag skall ge igen i sommar - tre veckors semester IN YOUR FACE!...

Nog om det. Förra veckan var en rätt trevlig vecka. Vi spelade match på tisdagen och jag gjorde min bästa match so far i "karriären". Det var väldigt kallt kan jag lova, kan inte fatta att vi spelar utomhus! Men jag läste nånstans att man blir smal av kyla så med väder som detta kommer jag att bli som ett litet streck. Vi tränade i torsdags (tack och lov är det inomhus iaf!) och öppnade starkt med ett nytt konditionstest a´la
Coopers test och jag förbättrade mitt tidigare resultat med 2 starka längder! Arvid har också siktet inställt på bättre kondis, för han sticker ut och joggar titt som tätt. Rediga hälsofreak vi har blivit! Jag har ny netball match imorgon och Arvid kanske kommer ner och hejar på, det skulle vara roligt!

I lördags åkte vi till London. Jag kan fortfarande - efter 1 år i England - inte smälta hur coolt det är att vi hoppar på tåget och 40 minuter senare är vi mitt i London!!! Vi åkte dock var för sig denna gången och hade bara sällskap på tåget hem. Arvid skulle dra en pubbrepa med några svenska kollegor och jag skulle hälsa på Paniz. Hon och jag träffades vid Camden Town för att gå på marknaden. Det var helt ENORMT! Jag kunde aldrig tro att det skulle vara så stort och så mycket coola saker att se på! Vintage, prylar, tavlor, skor och en otrolig matmarknad med mat från hela världen. Jag var riktigt imponerad! Efter det åkte vi hem till Paniz, norr om Camden, och hade en riktig tjejkväll med mat, vin och godis. Gud vad jag har saknat en sån enkel sak här i England! Fina Paniz, vi har inte setts på så många år. Hon pratar så roligt, efter nästan 9 år utomlands. Vartannat ord är på Engelska och hon kommer verkligen inte på vissa ord, haha! Hon skärpte dock till sig när jag sa att hon pratar som Viktoria Silverstedt. ;-) Vi hade en jättemysig kväll tillsammans! Arvid verkade också haft trevligt, han var inte tyst i en sekund på tåget hem efter ett antal pintar...

























Igår tog jag och Arvid en långpromenad i det fina vädret. Vi gick ända till Next och jag hade verkligen laddat upp mitt bästa shoppinghumör! Men jag gick hem tomhänt!?... Jag fattar liksom inte, jag verkar ha tappat stinget totalt. Och nej, jag oroar mig inte för credit crunch eller så, jag är bara helt hämmad! Otäckt verkligen... Å andra sidan kanske man borde tänka sig för nu. I månadsskiftet kommer jag att förlora VÄLDIGT många kollegor. ALLA våra konsulter kommer att få sparken, även sånna som jobbat här i över tio år! Jag kan bara vara glad att jag inte är konsult... Det är tuffa tider nu. Tyvärr så kommer även min goda vän BS att vara en av dom som slutar. :-( Det gör mig så ledsen! Jag kommer att sakna våra fredagsluncher och att få prata svenska. Att ha någon i samma situation. Nej fy vad tomt det kommer att bli!... Hon och hennes man (dansken) har bjudit hem oss till deras hus nästa helg, det skall bli trevligt.

Ha det bra all därhemma, vi tänker på er och saknar er.
/puss

Inga kommentarer: