måndag 10 november 2008

Dinkelidink

Herregud vilket väder alltså, it's raining cats and dogs som man säger härborta på ön. Hur har ni det hemma, lika illa hoppas jag?!?

Vi gör inte mycket för att råda bot på skitvädret. Jobbar mest hela tiden. Men så kom vi som sagt på den briljanta idén om hur vi kan skämma bort oss så här i höstrusket. SPA weekend! Vi har tagit ledigt nästa måndag och då skall vi behandlas som kungar i Royal Tunbridge Wells. Vi har slagit på stort; Champagne vid ankomst till hotellet, två behandlingar var på SPA, fin mat och varma bad. Det är så provocerande att skriva "för det är vi värda". Då tänker alla "men vi då, vi är väl också värda det?" Och alldeles säkert så är ni det. Men det är vi med, det är vi verkligen. Vi drunknar i jobb just nu och det skall bli så skönt att åka bort några dagar och bara njuuuta och ta hand om varandra!!!






















Jag skall väl iofs inte klaga på mycket jobb just nu. Har precis insett vidden av Volvos varsel. Många av mina vänner som jobbade som konsulter på Volvo fick gå. Arbetslösa. Sparkade från konsultföretaget såväl som från Volvo. Shit. Bilbranschen må vara doomed, men det är så jäkla roligt att jobba i den här branschen. Vi är så glada att vi är här och inte på Volvo i Göteborg just nu. För då hade vi nog varit arbetslösa idag.

Annars händer det inte så värst mycket här. Jag har ju börjat träna i netballen igen, nu när matlagningskursen är över. Det är så jäkla kul!! Förra veckan hade vi konditionstest - första träningen på en månad och så skall vi ha konditionstest (jag har ju bara spelat matcher efter uttagningarna var över, men ej att förglömma alla flås jag och Arvid lagt i Tilgate park!). Konditionstest!... Alla bara "neeeeejjj!!" Jag bara "jjeeeeäääähhhh!!!" Ärligt talat? Vad får jag energin ifrån? Jag sprang som om det gällde livet. Coopers test. 59 längder på 12 minuter mäktade jag med och det var bara dom långbenta jäkla juniorerna som slog mig - med en längd. Resten låg i en liten hög och dog efter 40 längder. 59 längder säger jag bara och en ryggdunk laddad med hybris, jag är kung!

Nu fattar jag förresten varför inte Arvid bloggar. Jag sitter vid hans dator och skriver nu. Förstår precis. FÖR HANS TANGENTBORD ÄR JÄVLA CP!!!!!!!!!!!!! Ahhhh. Är det tuggummi under tangenterna?? Särskilt under v. Bli inte irriterade om det saknas v i texten, v går för fan inte att trycka ner utan att anända överåld...

/Karin

Inga kommentarer: