måndag 24 november 2008

‘Allo ‘Allo 'Emliga Armén

Så har en ny lång 5-dagarsvecka startat och jag var rejält trött imorse. Jag tycker att alla måndagar borde vara ledigdagar. Särskilt idag när jag var tvungen att sitta på matlab-avdelningen halva dagen eftersom jag inte har en egen matlab-licens. Haja!!! Halva dagen på matlab-avdelningen... jag var helt knäckt! Alla runtomkring mig bara "knacketi-knacketi-knacket" på sina datorer. Klockan fyra ringde min telefon.
KJ: Var ÄÄÄÄRRRR du???? Vi saknar dig!
Jag: Rädda mig!!.....

För övrigt hade jag min inte-så-smarta-dag idag. Men nog om det. Över till en annan mycket roligare sak! Vi har ju fått en ny kollega, en fransman. Han har jobbat i England en sväng tidigare - på självaste "högkvarteret", créme de la créme-företaget i vår bransch, och det är ju väldigt imponerande tycker jag. Desstom är killen doktor och max fem år äldre än mig. MEN. Han är fransk och allt han säger låter otroligt franskt. Varje gång han öppnar munnen låter det:
"Eätaa-gelé-mee-teskeeed-bakåååm-veboooaaa"
Om man bara - va? Sorry? Can you say that again please?...
"Eätaa-gelé-mee-teskeeed-bakåååm-veboooaaa??...."

I fredags hade han med sig en hel fransk chokladtårta - HEMMABAKAD - eftersom han trodde att han var tvungen att ha det för att vi skulle bli hans kompisar. Vad fick han det ifrån?... (Are you aware of our tradition Friday-fika?...) Idag hade vi ett litet one-to-one iallafall och jag försöker förgäves släta över att jag tvingade honom att baka chokladtårta.
Han: "Eätaa-gelé-mee-teskeeed-bakåååm-veboooaaa"
Jag: Sorry? Can you say that again please?...
Han: "Your English is amazing! MK berättade att du är svensk, men jag trodde att det var dina föräldrar som var svenskar men att du var född i England."

Amazing var det ja. Sådana kommentarer tar mig rakt in i hybrishimlen och inte tillbaka - weehoooo... ;-) Och med min enorma takt och känsla som jag är begåvad med (efter min far?!) svarar jag käckt att "man snappar ju upp fort när man bor här!".. Sedan kommer jag på att detta är ANDRA gången han bor i England...


Vi var förresten i Brighton och shoppade i helgen. Det var fruktansvärt!!! Alldeles för mycket folk. Jag gick in på HM och vände, sedan en snabb sväng på Zara och sen åkte vi hem med psykbryt. Bättre lycka i Crawley igår dock. Jag lyckades inhandla en partyblåsa med svart spets på Krisp att ha på julfesterna. Jag tycker egentligen att den är lite fööör hot för att ha på en företagsfest, men jag vet inte... Arvid tyckte den var fantastisk och han kommer inte släppa mig ur sikte. Nu fattas bara ett par fina skor... ;-)
/Kram

Inga kommentarer: