onsdag 19 november 2008

Vem har sagt att måndagar måste vara hell?

Nu har vi äntligen varit på SPA weekend! Jag vet att jag har tjatat så mycket om det så att många tror att vi var där förra veckan, men nej nej, det var bara jag som suuuktade. Jag kan lova att det var värt att se fram emot!

Vi åkte till Royal Tunbridge Wells på söndag efter frukost. Förstår nu varför staden heter Royal Tunbridge Wells - för man känner sig verkligen som en kung när man är där, åtminstone om man skall dit på Spaaaaa! Vi blev välkomnade på det fantastiska hotellet med champagnen på kylning. Det var helt klart det fräschaste hotellet vi någonsin checkat in på! Så ultrahypat men utan att kännas stelt. Den fräckaste featuren var badrummet, alltså själva väggarna som var gjorda i glas. När vi först såg det var glaset genomskinligt och även om vi varit tillsammans länge så vill vi inte bajsa offentligt på en toa med genomskinliga väggar. Men med en liten "switch" på väggen så kunde man ändra väggarna till ogenomskinliga! Sjukt imponerande!
*switch*
- Jag ser dig!
*switch*
- Nu ser jag dig inte!
*switch*
- Jag ser dig!!
*switch*...

Efter champagnen och switchandet kammade vi bena och gick ner på stan för finmiddag, tre-rätters med den smarrigaste efterrätten världen har skådat. Arvid hade slips och var så alfahannesnygg att folk kastade avundsjuka blickar. Vi rullade ut från restaurangen och sedan rakt ner i hotellsängens satinlakan, för att invänta måndagen med SPA. Måndagen var underbar, med två behandlingar var och massa bubbelpoolande och ännu mera champagne. Det var så trevligt att bli heltompysslad och omhändertagen under en heldag. Den ultimata avkopplingen! På kvällen var vi så utmattade av all stress release, så vi hade behövt en SPA-helg till bara för att kurera oss! ;-) Det var den bästa helgen på länge och kanske den mest romantiska någonsin.

Våran fyra-dagars-vecka lider mot sitt slut och denna helgen skall jag och Arvid åka till Brighton och shoppa, yes han har lovat! :-) Dessutom skall jag vara hamstervakt, haha... Grannarna (gayparet) knackade precis på och undrade om jag kunde ta hand om damp-hamstern medans dom åker till Paris på kärleksweekend. Kan inte fatta att jag är betrodd till det, jag som svalt ihjäl min hamster när jag hade en!... Jag lovade iaf att mata och vattna och stoppa in den i den gula bollen så hon kan springa runt i vår lägenhet i ren panik. Jag skall ta upp den till oss och skoja med Arvid och säga att jag köpt en egen hamster. Med risk för att han spolar ner den i toaletten.

/puss puss


Bilder från helgen:

[hotellbaren]















1 kommentar:

elinmaja sa...

Vilket härligt ställe! Kul utryck du skrev om förut, var det DINK ni kallade er? Ni gör rätt som fångar dagen. Vi firade 10 år med en timmes promenad på byn alldeles själva, det njöt vi av. KRam Elin