söndag 30 november 2008

Finbesök

Jajamen, vi är nyförlovade minsann. :-) Det känns väldigt fint och rart och tack för alla snälla kommentarer här och på ansiktsboken. På jobbet firade dom mig med att ta med mig till pubben och ställa tusen frågor. :-) Här i England tror folk att vi har gift oss eftersom släta guldringar är lika med bröllopsringar i detta amerikaniserade landet. Och något giftemål är det inte tal om än. Det blir väl när vi kommer överrens om efternamnsfrågan (läs: 2045)...

Denna helgen har vi haft finbesök. Jonas, Linkan och Tjommen (aka: TJ... ;-D ) kom ner till oss igår. Vi bjöd på vår paradrätt; Indisk chicken madras med naanbröd och raita. Det gick ner fint. En hel del rödvin och bärs blev det med. Sedan gick vi till Snooty Fox en sväng och drog en biljardrepa. Jag tycker jag är rätt oslagbar på biljard när jag druckit ett par öl, men då hade jag inte räknat med Jonas Biljardguden Lostelius. Han fick först utstå en hel del pikar om sin spelstil (herregud att man skrattar ihjäl sig när han skall sikta in sig!) och han fick dessutom en förnedrande applåd från ett gäng engelsmän när han totalmissade. MEN... Sista spelet, helt jämnt och Junne har avgörandet i sin hand. Då drar han till med en magisk kortsida-till-kortsida-stöt som vallar hel ofattbart och sätter sista bollen klockrent!!! Skaplig tur! Jonas blev så lycklig att han fick en tår i ögat och han var fortfarande lycksalig när han vaknade imorse. :-)

Det var en trevlig helg, men idag har vi varit bakis och bara tagit en kort sväng ner på stan. Jag har jobbångest ALLAN inför veckan som kommer! Den är fullspäckad av deadlines och en stor presentation på torsdag... Längtar redan till helgen. På torsdagkväll skall vi på curry house med jobbet, trevligt, det blir lätt veckans höjdpunkt. Om jag överlever dit vill säga... :-S Nu blir det Morden i midsomer och sen sova.

/Karin & Arvid

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattsi till förlovningen/ Arvids moster Monica uppe i norr

Anonym sa...

Var o en kan behålla sitt (mer eller mindre) vackra efternamn.

Anonym sa...

GRATTIS från oss här uppe i kalla norr! Just nu -20 och 30 cm snö!
Hälsningar från Lycksele/Henrik/Lena