lördag 1 november 2008

Happy Halloween!

Vi firade egentligen Halloween redan i onsdags. Fick ett sms av grannen, så vi tog en halv flaska vin och ett par öl och gick ner i strumplästen. Vi satt i gayparets ultrapyntade halloweenlägenhet och åt hembakat foccacia och pimplade vin, jäkla trevligt. Så kom Dan på att dom hade köpt raketer.. tre sekunder senare stod vi alla på vår parkering med varsitt jättetomtebloss. Carla riggade raketer två meter från nya grannens kombi och det bara sprutade konfetti och ljusfontäner! Sedan sköt vi raketer mellan husen och grannen i nästa huset måste ha trott att tredje världskriget brutit ut. I torsdags var jag lite lätt rödvinsbakfull, men det var det värt.
edit: det var ju faktiskt jag, Arvid, som tillverkade den fina pumpagubben.

Välkommen nya grannarna till Crawleys motsvarighet till Gökboet! Hoppas att ni skall trivas (i.e. hoppas att ni flyttar snart.) Arvid stör sig på att jag stör mig på fröken snipig, som åker runt i världens största Landrover trots att hon att världens minsta häck.
Avid: "Hon kanske bodde på en gård på landet innan med hästar!"
Kanske det. Oh att hon inte stannade där då.

Idag var vi på stan och lurade igen. Om en timme har vi ett bord bokat på Bangladeshen (vår lokala indier). Det var ett tag sen vi var där nu, ser fram emot att bli ompysslad av världens sötaste hovmästare och trycka i mig poppodum som man blir fisig i magen av.

Vi är sånna dinkare, jag och min man. (DINK = Double Income No Kids). Vi unnar oss och lyxar oss och sparar mindre än vad vi spenderar, om man säger så. Vi planerar just nu en SPA weekend i november, fint som snus! Man får passa på så länge man har dubbel inkomst, vem vet nu i credit crunch-tider, när folk får sparken till höger och vänster. Mest konsulterna dock, så jag hoppas att jag sitter säkert. Men man vet som sagt aldrig, så som jag gungar i båten. Hade ett allvarligt snack med HR i måndags på temat Trehundra saker jag är missnöjd med på jobbet. Det blev redig fart och i ett nafs fick jag en egen mentor, som bara skall prata om migmigochMIG. I like. :-)

Vi köpte present till MK förra veckan på jobbet, han har ju gått och blivit pappa, årets överraskningsmoment nummer ett. Detta skall vi ge hans lille son, så klockrent! Världens minsta Liverpool matchset. (Jo, jag propsade på ett häckenset, men det blev nedröstat...)
Ha en fortsatt bra helg!
/Karin & Arvid

1 kommentar:

Pentito sa...

Bra val av lag. Rättare sagt ypperligt bra val.. :)