måndag 27 oktober 2008

Skit!

Vi har fått nya grannar. GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHH!...


Jag har bara spionerat på dom genom titthålet i dörren på äkta svenskt manér när dom flyttade in i helgen. Det är ett par, ett man-kvinna-par, för omväxlings skull i detta huset. Dom är väl några år äldre än oss kanske. Men poängen är att våra gamla BILFRIA grannar har flyttat. Och där rök vår extra parkering. Nu kan vi inte parka på fyran längre. För där står det en fet jäkla Landrover. Men poängen nummer två är att dom har TVÅ BILAR! En stor jätteful Landrover och en jäkla kombi, modell skitstor! Men HERREGUD! Ni är två stycken - behöver ni ha bilar som skulle rymma tre familjer??!!

Så inte nog med att vi inte kan parkera på fyran längre - det är även krig om besöksparkeringen. Och den gör hela huset anspråk på. Där står det just nu en fet kombi. Som rymmer hela BK Häckens fotbollslag plus deras mammor.

Puggen parkerade jag under trädet i hörnet. Jag tänker inte stå på gatan bara för att grannarna har en hel bilflotta. CARBON FOOTPRINT, för helvete grannarna! Vi är ju koldioxidbantare jämfört med dom. Vi funderar på att introducera nya grannarna i husgemenskapen. Om dom gör sig av med en bil. Minst!

Arvid är på konsult-fjäsk-middag ikväll, så jag var en sväng på Next för att dregla lite över denna kappan igen. Den är fantastisk, sitter som ett smäckarnas smäck! Jag hade kort kjol, tajts och ankelboots på mig när jag provade den första gången och det var SÅ snyggt! Och mitt nyfärgade hår bara glänste i affärens strålkastarljus. Jag kände mig som Kate Moss och kappan bara "köp mig, köp mig!!!". Vad säger ni? Jag som slitit så på sistone, är jag värd den kanske?... Eller är det inte mer än en tillfällig flirt? Förmodligen.
/Karin


Inga kommentarer: