onsdag 1 oktober 2008

En helt ny karriär?

Jag tror inte mina ögon, eller gör jag det - jo fan, för är det nåt lag som kan göra det så är det Häcken! (Eller "BK" som dom kallas på min avdelning, alla älskar Häcken där med såklart.) Saxat från fotbolldirekt.com:
Med nio minuter kvar ledde Åtvidaberg med 3-1 mot Häcken och var på väg att skaffa sig själva ett fint utgångsläge och samtidigt spela bort Häcken från toppstriden. Men när (domaren) Johan Hamlin blåste av matchen lyste 4-3 på resultattavlan.

Häcken på kvalplats, satan vad spännande!!! "BK" mot Allsvenskan! :-)





Jag har också skördat fantastiska framgångar på det sportsliga planet. Vi vann nämligen vår första match för säsongen i netballen igår! 30-18, inte alls illa! Men det roligaste var att självaste huvudcoachen var där och tittade på vår match. Jag spelade Center hela matchen, eftersom alla fick för sig att jag funkade så bra där på sista matchen. Centern styr spelet och får röra sig över hela planen. Med andra ord är det springa som satan... Efter första kvarten (en match är fyra kvartar, dvs en timme) har huvudcoachen pepp-talk med oss:


Coach: Bra spelat, framför allt är det fantastiskt bra spelat av centern!.
Jag (funderar): Vem var det nu igen?..
Coach: Centern är på rätt plats hela tiden, bra passningsspel, fantastiskt bra!
Jag: Eh, vänta nu....
Coach: Jag kan inte fatta att du har utveklats så snabbt, inser du själv hur bra det är???
Jag: Centern, men fan det är ju jag!?! Eehhrr, thanks...


Sen gled jag runt resten av matchen och njöt av min fina positionering och mina fantastiska passningar. Hybris drabbade mig med full kraft, så när jag kom till jobbet imorse var jag plötsligt världsmästare på att vara center och jag ser fram emot att flyttas upp till etta-laget, eller möjligtvis landslaget. Jag kanske skall byta karriär helt och hållet. Skall fundera på saken. ;-)


Jag och Arvid har börjat på en matlagningskurs, det har jag glömt att berätta. Indisk matlagning, en gång i veckan i fem veckors tid. Vi skall bli bäst på curry helt enkelt. Vi handlade kryddor på Tesco för en förmögenhet efter första lektionen, vi hade inte hört talas om hälften av dem.





Förra helgen var vi på sedvanlig englandsutflykt, denna gången till medeltidsstaden Rye. Ett tips från Arvids tjeckiska kompisar Vosmic & Kosmic. Det var riktigt mysigt och romantiskt!! Världens gulligaste lilla stad, med massa mysiga second-hand affärer och caféer. Soligt och gött var det också!





Nu skall jag packa inför Göteborg, vi åker imorgon. Det skal bli skönt, jag hade nämligen min inte-så-smarta-dag idag, trots att självförtroendet var på topp. Hade möte med alla beräkningsnissarna och jag kände bara "häng mig" när min presentation gick i köttkvarnen. Dessutom har mitt alldeles egna projekt har inte startat än för att "I/O modulen" (!?!?!) gick sönder idag och behöver kalibreras och det tar femhundra år, minst, om man är gubbe och har skägg i öronen. Skynda Långsamt. Nej, man kanske skulle satsa på netballen trots allt?...

/Kram på er

1 kommentar:

elinmaja sa...

hej karin! kul att du har talang för nätboll,jag har dock inte läst in mig på vad det är för sport.

Tack för hälsningen. inte trodde jag att du kommer iväg på sedvanlig gekås-höst-tripp när du bor så långt bort. blev det ett par snygga skor?