tisdag 14 oktober 2008

När Karin får ett halleluja moment

Här kommer jag igen. Men jag är ensam hemma för Arvid ska till Tyskland och jag behöver liksom komma ner i varv lite.

Vi tog vår andra seger för säsongen med netball-laget idag! 18-12, det var riktigt skoj! Jag hade riktigt sett fram emot matchen, det har varit en ny cp-dag på jobbet idag. Gnissel och gnek. Sa jag att MK är pappaledig förresten? Min närmsta kollega har fått en son. Kul att man visste att det var på gång liksom -not- jag har aldrig blivit så förvånad i hela mitt liv. Det syns ju så dåligt på killar när dom är gravida. Tror inte riktigt det var planerat... Men hur som helst så har han lämnat mig i skiten medans han går hemma och byter bajsblöjor. Den jävelen.

Vår netball-succé överskuggas faktiskt lite av faktumet att Häcken vann mot Mjällby och att JOHAN LIND gjorde mål! Hörde du det Anna? Hur många gånger har vi inte suttit på Vallen och önskat att Johan skall göra mål? Fantiserat och önsketänkt. (Eller kanske var det mest jag?..) Men åh vad jag skulle ha viljat se det! Johan Lind gjorde 1-0 i ANDRA minuten (!!!). Det är ett once in a lifetime, ett halleluja moment. Vilket jubel det måste ha blivit, himmelen måste ha öppnat sig och en liten änglakör måste ha stigit ner och sjungit: "Johanjohanliiind for president!"


Johan Lind kommenterade själv målet med: "Ja, det var nästan lite julafton att få göra mål."

Och jag är helt tagen, jag vill gifta mig med Johan Lind.




Nu ska jag duscha & sova - imorgon är en helt ny dag med nya små mirakel.

/gonatt

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå Karin!
Kul att läsa och hålla sig uppdaterad om erat speedade liv! :o) Vi hörs! Kram Leena