söndag 26 oktober 2008

Good news!

HÄCKEN I ALLSVENSKAN!

Åh vad kul! Häcken vann med 4-0 mot Landskrona hemma på Rambergsvallen igår och det avgjorde saken. :-D Se nu till att stanna i Allsvenskan ett tag, tack, så man slipper våndas... Grattis till hela laget, jäkligt starkt gjort!

Jag har utlovat fika på min avdelning om "BK" går upp, så imorgon blir det muffins. Jag har bakat äpplemuffins med kanel och smuldegstopping i min nya muffinsform. Jag är ett proffs på muffins! Denna helgen har vi faktiskt bara druckit rödvin och slappat. Jag har färgat håret och spanat in världens snyggaste kappa på stan. Idag gick vi en sväng i Tilgate park i regnet, det var faktiskt väldigt skönt. Det regnade bara lite lätt, inte så som i Göteborg...

Nästa vecka blir förhoppningsvis ganska lugn. Det är ingen netball p.g.a midterm, så jag skall passa på att hinna klippa mig och bränna lite lönepengar mot slutet av veckan. Mitt projekt from hell är avslutat och jag skall starta upp ett helt nytt under nästa vecka. Det skall bli roligt, nu har jag lärt mig hur det funkar och jag gillar verkligen att få hålla i trådarna. Dessutom har jag inte massa deadlines i andra projekt samtidigt, så jag hoppas att det skall bli lite mindre stressigt jämfört med vad de senaste veckorna har varit.

Inga foton från oss denna gången, så jag ger er istället ett litet filmklipp från youtube på laget som man skall se upp med i Allsvenskan nästa säsong! Här från BK Häcken - Sirius, där Häcken vann med 8-0 och detta var matchens vackraste mål... 8-0, fattar ni??? Sanslöst! Jag begär inget SM-guld nästa säsong, men det vore väldigt trevligt om dom kunde hålla sig kvar. Och vinna mot Gais, såklart! ;-)

1 kommentar:

Pentito sa...

Grattis Häcken!
Skönt att få lite mer derbyn i staden. Även om det bara finns ett lag i götet. Du vet givetvis vilka jag menar. Mesta mästarna, svenska mästarna. :)