måndag 20 oktober 2008

Svenskmöte i London

Vi åkte till London i lördags (igen, höhöhö!) och storstadsbortskämd som man är så hade jag först ingen lust. Jag var tröttare än Gais helt enkelt och ville hellre gå hemma och pilla navel. Men Arvid fick mig från grottmänniskostadiet till mitt baggyjeans-och-tshirt-med-hund-stadie, och vidare till stuprörsjeans-täckstift-rött läppstift-nya väskan. Fantastiskt, det var som att gå från neandertalare till riktig människa på några få timmar. And off we went! :-)

Det blev en trevlig eftermiddag/kväll i London. Vi träffade Linkan och hans blåslagna hand. Lite senare mötte Kicki (f.d. klasskompis till Arvid) och Karin upp. Jag drack massa vin och det var himla trevligt! Jag kände för att bli småfull och fnittrig. Vi träffade ju Linkan sist vi var i London också. Dagen efter det åkte han tydligen på smekmånad!... Och nej, han är inte gift... Helt knäppt, jag kan inte sätta fingret på den mannen. Han har de mest otroliga historierna, det är väldigt roligt att lyssna på.

Senare på kvällen åkte vi till China Town, för jag och Arvid ville ha kinabuffé. Linkan skämdes så att han höll på att dö och var livrädd för att bli upptäck av någon av sina coola musikerkänningar. Han gick tio meter framför oss och korsade gatan i avledande manövers för att låtsas som han inte kände oss fyra turister. Vi fick vår halvtaskiga buffé tillslut. Tjejerna var nöjda med sushi och Arvid sänkte ett par Tiger öl och drömde sig bort till Vietnam. Jag landade en seg kinaköttklump i Linkans knä. Linkan fick "hjärnhinnesammandragningar" av räkorna och hävdade sedan bestämt att jag hade ett räköga på tanden (mitt guldsmycke). Vi la 20 p i dricks, Linkan tittade länge på pengen och gick sedan motvilligt därifrån medans han mumlade nåt och för mycket dricks. Ännu är han inte rik och världsberömd.



Vi åkte massa tunnelbana den dagen. Jag träffade ett gäng svenska frisörskor från Malmö på Circle Line och blev så inspirerad att jag köpte en hårtoningTesco igår. Linkan lärde oss turister att man inte - INTE - skall hålla i stängerna på tunnelbanevagnarna. Dom är fulla av livsfarliga baciller. Han håller sig i taket, men så är han tre meter lång också. Jag höll i stången och sedan petade jag mig lite i ögat för det kliade.
Linkan: "HERREGUD NU MÅSTE DU OPERERA BORT ÖGAT!!!"

Vi hade en mycket trevlig helg. Igår myste jag och Arvid på stan här hemma, lite mindre folk. Sedan åkte vi hem och lagade söndagsmiddag, eller Arvid lagade söndagsmiddag. Han är bäst min Arvid.

ps. Tack för hälsningen Leena! :-) Hälsa familjen!

/godnatt

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå Gais???.Hämtade upp ett underläge från 2-0 till 2-2 mot MFF.Medans Häcken!!!!!släppte ett överläge mot falkenberg!!! med 2-0 till 2-2 snacka om trötta.

Karin & Arvid sa...

Pappa - var det du? Oh please säg att det var det, jag blir nervös av att ha gaisare hängandes här om det inte är papps. Här är det bara häcken som gäller.

"Tröttare än gais" är ett uttryck vi slänger oss med här på Hisingen. "Sämre än gais" är också användbart i vissa lägen. Som när man tappar 2-2 i näst sista matchen, det är vad man kan kalla sämre än gais gamla mormor. ;-)

Anonym sa...

Själklart var det jag,Det är INGET att sköja om!!!!.

M.V.H. Pappsen.