måndag 13 oktober 2008

Brittsommar

Först och främst - HÄCKEN mot allsvenskan allihopa, väck mig om jag drömmer för jag vet faktiskt inte!! Inte riktigt klokt!...

Okej, nu en update. Förrförra veckan åkte vi hem till Göteborg. Vi hade tagit fredagen ledigt. Jag skulle på konferens i Göteborg (på Chalmers faktiskt) och då får man ju passa på att klämma in en trevlig helg också! Jag och mamma åkte till Ullared och shoppade loss och jag njöt av att vara hemma i det fina höstvädret. (Elin - nya ankelbootsen var grymma! :-)

Konferensen började redan på söndagkväll och höll på till tisdag eftermiddag. Det var väldigt intressant och kul, eftersom "alla var där"! Det var som en stor återträff för de jag jobbat med på Vtech, JM och Chalmers. Konferensmiddagen hölls på Börsen, med catering från Sjömagasinet, fint som snus. Det var väldigt trevliga dagar, men det handlade nog mer om att nätverka och marknadsföra mig själv och företaget snarare än att lära sig massa nytt. Jag kom hem väldigt sent på tisdag natt, men var nöjd för det hade gått bra att köra hem från Stanstedt. MEN - på onsdag morgon klappade Puggen ihop fulständigt. Den lät som en helikopter och det bolmade ut stora bensinluktande rökmoln från avgasröret. DET VAR VÄLDIGT DRAMATISKT! Jag fick börja dagen med att åka till verkstaden och byta avgassystem för 2000 spänn. Var på jobbet lagom till lunch. Då var det kaos... och så fortsatte det hela veckan ut. Det var den stressigaste veckan hittills på jobbet sen jag började.

I torsdags var vi på matlagninskursen igen. Det var väldigt stressigt att klämma in, eftersom vi båda har det väldigt hektiskt just nu. Men när vi väl var där så var det jätteroligt!!! Vi har lärt oss hemligheterna bakom att laga en fantastisk indisk gryta! Vi var helt förvånade över hur gott det luktade och smakade - och att VI hade lagat den goda maten! :-) Det var skoj!


På fredagen var vi rätt så möra, men kom på att vi hade köpt biljetter till drive-in bio på Tulleys Farm. Så det var stressastressa hem, för att dra iväg till bion. Och halva Crawley hade nog tänkt samma sak, för det var FULLT med folk, hundratals med bilar! Men det var hur coolt som helst! Dom visade Mamma Mia på en jättestor skärm. Före filmen kunde man köpa nygrillade världsgoda hamburgare med ost och bacon. Filmen var jättebra och vi mumsade godis i bilen under en filt.


Jag sov mest hela helgen kändes det som. Vi försökte ta tillvara på det härliga solskenet, åkte en sväng till en närliggande stad i går och strosade i solen. Det är verkligen Brittsommar, 19 grader hela dagen igår! Men hjälp vad trötta vi var i helgen... Nånstans vill man bara stoppa tiden och tänka efter. Det är ett sånt satans tempo här så man hinner knappt reflektera över vad man gör och det är så himla viktigt för mig. Jobbet ger ett enormt självförtroende, samtidigt som man är rädd av bara satan att nån ska komma på att man faktiskt inte har en aning om hur man styr ett projekt (när gick jag den kursen liksom?!?..) men man måste ändå våga stå på sig. Känner ni så ibland? Knäppt... Men det är väldigt roligt och vi kämpar på, jag hoppas det lönar sig.

Denna veckan skall jag jobba ikapp och förhoppningsvis få läget under kontroll igen. Imorgon är det netballmatch igen och på torsdag matlagningskurs. Det lutar åt London till helgen, man har ju fått mersmak. :-) Om inte annat så skall vi ta hand om varandra. Hoppas ni har det bra hemma, mot vintertid!
//Karin

Inga kommentarer: