tisdag 10 mars 2009

Fokus

Det är en tung tid på jobbet nu, galghumorn flödar och det enda det pratas om är uppsägningarna. Jag hade bestämt mig för att inte låta detta påverka mig, eftersom jag inte kan göra nåt åt situationen, men det är svårt eftersom man är i det hela tiden. Det är väldigt omotiverande. Dessutom skulle jag ha en ny löneförhöjning nu i mars, jag ser den liksom bara "flax, flax, bye-bye"... Jag hade pub-lunch med tjejerna idag, det var så skönt att få komma bort från den här miljön en timme och prata om allt annat som inte berör jobbet. Jag skulle behöva mer teflon i mitt liv, så att sånt här rinner av mig - teflon och ett par ordentliga, trevliga pub-luncher!

Idag på eftermiddagsfikan pratade jag och mina kollegor om mycket trevligare ämnen, nämligen
semestrar! Det är bara 3 veckor tills vi åker till Egypten och det kunde inte komma mer lägligt! Dessutom har jag och Arvid prel. bestämt att vår årliga, vårliga dink-vår-weekend skall gå till romantiska Paris! ♥


Enda smolket i vår bägare är att vi inte pratar ett enda ord franska. Jag försökte få min franska kollega att lära mig ett par fraser idag, men det gick sådär, i mitt franska språkcenter har jag tydligen en hel del teflon... Men sedan händer följande.
CO: Synd att du inte känner vår förre kollega Renault! Då hade du kunnat bo hos honom i Paris.
Jag: Renault? Heter han så??
CO: Ja?
Jag: Men, som i bilmärket Renault?
Här fattar ingen poängen, så jag förklarar att det är som om jag skulle heta Volvo. Det är ju sjukt kul (tycker bara jag tydligen)!
Min franske kollega: Ja, och tänk om han skulle bli ihop med en tjej som hette Megan!


Alltså, jag skrattar fortfarande åt det skämtet! Renault & Megan! Hahaha! Det är den nivån av humor som man uppskattar i denna branschen haha! :-) Att dessutom han av alla kläcker ett sånt kul skämt är ju helt otroligt otippat.


Ja, ja, det gäller att hålla humöret uppe i dessa tider. Jag tror Arvid känner detsamma. Han har dessutom åkt på vårens första pollenchock och nyser så taket lyfter. Stackarn! Min fot är något bättre som sagt, men jag missar allt vad netball heter och sitter bara i soffan och blir ett fetto istället. (Och nej, den var inte bruten och jag skall till sjukgymnasten nästa vecka.) Nej, det är inte mycket som är bra för tillfället och eländigheterna avlöser varandra och HERREGUD vad negativa vi blev nu då! Men så är det, man kan inte alltid vara på topp...
/kram

Inga kommentarer: