söndag 22 mars 2009

Vart tog alla trevliga engelsmän vägen???

Denna helgen hade jag besök av Paniz! Hon kom igår kväll och vi lagade indisk chicken saag masala med naanbröd och raita och massor av rödvin till det. Jag hade bakat världens godaste morotskaka (Leila bakar-boken!) till efterätt, supergott! Sedan satt vi och småpratade hela kvällen och hon sov över, det var så mysigt! Jag är så glad att hon ville komma och hålla mig sällskap och det var så fint att känna att jag har en vän i henne här.

En lite rolig grej vi pratade om var britter. Jag har haft en period där jag stört mig väldigt mycket på detta landets otrevliga invånare. Deras attityd går mig jävligt mycket på nerverna just nu. Tänk er att ni är på charterresa, samla sedan ihop alla gapiga, feta och självgoda britter och tänk er att ni skickar dom till mig. Så känns det just nu. Att jag är omringad av dom värsta sorterna och jag kan inte boka om. Folk gör fuck-you i trafiken, folk snackar skit bakom ens rygg och folk visar framför allt ingen som helst respekt. Att man knappt ens kan be nån att flytta på sig utan att få en tyken kommentar. Jävla hybrisattityd alltså! Dessutom är britter i regel inte särskilt öppna, jag måste säga att svenskar är mycket mer inbjudande och sociala än vad britter är.


Detta råkade jag nämna för Paniz och då drog hon världens historia för mig om sin flatmate! Dom hade hamnat i en argumentation om tvättmaskinen och stört sig på varandra och det hela (lång historia) slutar med att tjejen ringer polisen - och anklagar Paniz för att ha SLAGIT henne!?!!! Hon ljuger alltså två poliser rakt upp i ansiktet och jag skulle gissa att dom har viktigare saker för sig än att lyssna på hennes snyfthistoria. Herregud... Och alla ni som sett Paniz inser att hon och hennes 156 centimeter inte direkt utgör ett fysiskt hot mot en fet engelsk bitchtjej.




Grejen är att det är inte första gången jag hör en sån här historia, det verkar vara ganska vanligt att "bussa" polisen på varandra i samband med lite tjafs. (Vår granne är ett bra exempel!) Förstår ni vart jag vill komma? Jag är trött på alla dessa psykfall, eller jag är trött på att det inte ens är psykfall utan snarare mer regel än undantag att vara sån här! Jag är trött på bitchighet som driver folk till vansinne. Till och med folk i vårt jäkla netball-lag har den attityden och det har redan fått mina två vänner från jobbet att sluta i laget. (Mina två vänner från jobbet är förresten helt underbara och helt klart undantag!!!)

Nej, nog med detta patriotsnacket nu, vi får väl försöka att enbart umgås med dom trevliga britterna. Vi har ju trots allt en fri vilja och har valt att bo här. Men jag vill bara få ut detta ur mitt huvud, för guuud vad jag stör mig just nu gaaahahhhh!!!


Jag hade en riktig fixardag igår och ÄNTLIGEN gjort den obligatoriska vårstädningen! Man ska möta våren i ett nystädat hem, det känns helt underbart! Och nog är det vår alltid, det är 14 grader och sol och jag har invigt min knallröda vårjacka! :-) Nu väntar jag bara på att Arvid skall komma hem, så vi kan räkna ner dagarna till S.E.M.E.S.T.E.R!

/Kram



Inga kommentarer: