onsdag 18 mars 2009

Semestern i sikte!

Jag vill så gärna blogga en liten stund, skriva av mig liksom, men jag kommer inte igång. Det är så rörigt i mitt liv och i mitt huvud just nu. Jag kan ju börja med att tala om att jag inte var en av de drygt hundra personerna som fick kicken idag. Skönt, och framför allt skönt att det är över nu, att man vet. De sista veckorna har fan varit en pina!.. Skumt också att börja tänka tanken på vad man skulle ha gjort, om man var en av de hundra menar jag... Well, well. Nu siktar vi på att beta av 1,5 vecka (och en FETING deadline nästa fredag aaah!) och sen är det SEMESTER!! :-D


Ja, vi skall alltså åka på en veckas semester till Egypten! Hurgvhada. Hurugadah! Hurgudadah? Det uttalas "Hurrgada" och ligger vid röda havet. Och inatt drömde jag att jag dök i röda havet, vid Hurrgada, och blev attackerad AV EN HAJ!!! Jag fick gömma mig på botten tills luften tog slut och sen blev det röda havet ÄNNU RÖDARE om jag säger så! Varför drömde jag så konstigt? Finns det ens hajar i Röda havet?


Hursomhelst. Vi skall bo på ett flådigt hotell med all inclusive. Det innebär att om du är sugen på en öl och inte har några egyptiska pengar på dig (högst troligt, eftersom dagarna spenderas i bikini), så behöver du inte bekymmra dig om det - för den INGÅR! Precis som allt annat! :-) Jag har aldrig bott på All inclusive innan, eftersom jag oftast är en pank backpacker-slacker-typ när det kommer till resor. Men nu är det såhär att vi blir BJUDNA på allt detta fina! Hajar (!) ni?? Det är ju så att Kurth fyller 50 och då bjuder dom på rubbet. (Vem som helst som kan tänka logiskt inser ju att det borde vara tvärtom!) Dom har fem barn plus tre respektive, det blir alltså åtta personer total. Som dom BJUDER! På All inclusive! Antingen så har dom vunnit på Triss ("plötsligt händer det" händer ju så lätt i Köping, hehe), eller så har dom gått fullkomligt bananas, möjligtvis missat en nolla när dom räknade ihop den notan. Vi blir bjudna på en vecka i solen, all inclusive, tilsammans, och det är så snällt så det är inte klokt! Det är nästan så att jag kan tänka mig att förlora med flit i yatzy som tack Kurth! ;-)

Jag skryter såklart om detta på jobbet (och alla tror att mina blivande svärföräldrar är IT-miljonärer eller grundare av Ikea).


CJ: Fyller han 50? Eller menar du 60?
Jag: Nej, nej, han fyller 50.
*lång tystnad*
CJ: Men hur gammal är Arvid?
Jag: Han fyller 28 (28!?!), ett år äldre än mig.
CJ: Hmm... *räknar tyst* Aha! Hans pappa måste ha börjat väldigt tidigt då!


Med andra ord fick CJ världens åldersnoja när han insåg att han var gammal nog att vara min pappa. :-) tsss....



Tack och lov för semester, annars hade vi nog kreverat här borta. Som sagt, nu fokuserar vi på det positiva, nu vänder det och allt blir lätt igen. Arvid har redan tjuvstartat, eftersom han åker till Norge på skidsemester med sina gamla kollegor imorgon. :-) Jag skall få besök i helgen! Det lutar åt att Paniz kommer ner till mig för en hemlagad curry och girlie sleepover, yay! :-) Det blir min första besökare här utöver familjerna och det skall bli sååå roligt!

Hoppas ni får en bra helg därhemma,
/puss o kram


ps. Grattis till Anna och Neo som fyller 27 (6/3) och 1 år (idag!)!! Hoppas korten kom fram!

Inga kommentarer: