lördag 28 mars 2009

You could charm the bees nees of the bees

Här kommer ett ultrasnabbt inlägg! Jag har nämligen skitmycket att göra idag, men har fastnat här framför datorn. Jag skall fylla min ipod med massa bra musik inför resan och det tar hundra miljoner år.

Denna veckan har varit en MARDRÖM! Jag fick ett uppdrag att spendera 40 timmar (en vecka) på ett projekt för det brittiska ministry of defense (marinen). Det handlade i stora drag om applikationer för marina motorer. Mitt specialämne - NOT! Snacka om att ta sig vatten över huvudet... :-S

Herregud vilken stress det har varit, crazy deadline! 40 timmar är ingenting, särskilt inte när man inte vet ett jäkla skit om ämnet man skall presentera. Dessutom har jag varit tvungen att övertyga diverse kollegor och experter om att 40 timmar inte kommer att räcka, eftersom målet är så komplext och mycket större än dom någonsin kunde föreställa sig. Jag har slitit som en idiot. Igår kom alltså en löjtnant in command (två meter lång, snaggad & skitsnygg) till oss jag jag skulle presentera. Om mitt specialämne, marina motorer... Jag lyckades till slut att få med mig löjtnanten på tåget och han köpte min approach. Men under tiden höll en av mina senior kollegor på att ta över min presentation flera gånger och jag var så arg att jag kunde explodera! Men jag är glad att det gick bra. Och ännu gladare att det är ÖVER!


Som ni vet har ju mars varit lite av en pain in the backside, med tanke på alla uppsägningar. För en vecka sen var jag skraj för att få sparken. Har nu fått reda på att många av mina bra kollegor (unga graduates) har fått gå, bland annat min buddy (typ fadder när jag var ny). :-( Men igår vände verkligen allt! Dels gick presentationen bra, militären var nöjd. Sedan blev jag inkallad till min chefs kontor. *gah!?* Jag fick ett kuvert med min löneförhöjning!!! Dessutom har jag fått en ny titel. Istället för "Development engineer" är jag nu "Emissions control engineer"! :-) Inte för att titlar är så viktigt egentligen, men här i England är det väldigt stort. Well done! sa min chef och gav mig en manlig ryggdunk. :-) Hybris, någon?! Jag blev så löjligt skrytglad att det fladdrade i magen på mig resten av eftermiddagen, som jag ägnade åt att städa ett ton pappersberg från mitt skrivbord och slå på Out of office på mailen!

FÖR NU ÄR DET SEMESTER!!!

Ikväll skall jag hem till en av tjejerna i netball-laget och möta upp de trevliga i laget (inte nån av dom bitchiga!) för en tjejmiddag. Och imorgon flyger vi till Västerås, på tisdag blir det Egypten. Kan inte fatta det! Från världens stressigaste vecka rakt in i lugnet, åh vad skönt! Vilken lättnad...

Nu skall jag fortsätta ladda den lilla gröna. Peter Doherty är min alla tiders idol för tillfället:
/Kramar


1 kommentar:

elinmaja sa...

Ni är värda en skön semester med toppenväder och uppassning. Kram elin