söndag 10 maj 2009

Inlägg nummer 100!

Hundra inlägg och 5000 läsningar, men så har vi (jag) bloggat härifrån i snart 1,5 år också och det händer ganska mycket grejer hos oss. Dock inte denna helgen. Vi har inte gjort många knop alls, slappade eftersom förra helgen var ganska intensiv. Igår var vi en snabb sväng på Nymans Garden, vi har ju fritt inträde till alla National Trust botaniska trädgårdar så det var värt en kort sväng. Deras näsduksträd stod i full blom och det var jättevackert! (Nu lät jag som 80 år, men det är faktiskt sant att näsduksträdet är väldigt läckert!) Efter det tog vi en promenixrunda i Tilgate Park, när vi ändå tagit oss utanför dörren. Allt är så fint på våren när det blommar och grönskar! Fortfarande ingen sommarvärme dock.








Helgens höjdpunkt var att mina glasögon var redo att hämtas! Yehoo! Ett par solbrillor, som var huvudsyftet med att gå till optikern - jag vill också vara cool och köra bil med solbrillor! Jag hämtade även ett par vanliga bågar, för det var nämligen ett erbjudande: 2 bågar för priset av 1! Så utan att bli allt för ruinerad så fick jag två par schyssta brillor, med ändrad synstyrka sen sist, så en uppdatering var nog inte fel. Jag är supernöjd! :-)

Vi har blivit riktiga engelsmän. Idag var vi på pubben och drack en pint och pratade med the locals. ("You are from Sweden right?!") Tydligen hade Arvid värsta kompisarna där, vår brevbärare bland annat. Sedan gick vi hem och lagade Cottage pie (nötfärs) och körde 3 yatzyraken i vår nystädade fina lägenhet (min fästmans förtjänst!). Nu laddar vi för en 5-dagarsvecka, peeeeehhhhwww.....

Ha det så bra alla ni fina 5000 (sure..) läsare!
/puss

Inga kommentarer: