fredag 8 maj 2009

Och den ljusnande framtid är vår, eller?..

Tänkte uppdatera om vår Paris-resa! Vi hade en underbar långhelg i denna romantiska stad! Tåget tar bara 2 timmar och 15 minuter från London till Paris Garde Nord. Då är man mitt i stan! Mycket smidigare än att flyga!!! Såklart var det engineer work i London och hysteriskt jävla mycket med folk, som vanligt i världens cpigaste stad. Paris däremot var sååå lugnt jämfört med London, lugnt och avslappnat och lagom med folk.

Vi börjde med att dumpa väskorna på vårt 4-stjärniga hotell i Louvren-området. Sedan åkte vi till Eiffeltornet och stod i världens längsta kö för att åka högst upp. Översta våningen är på 274 meters höjd och det var satans högt, men riktigt läcker utsikt! Efter Eiffeltornet drack vi massa franskt rödvind.

På lördagen promenerade vi ner till Louvren. Kön var helt löjligt lång och så konstintresserade är vi faktiskt inte. Ingen Mona-Lisa med andra ord. Istället drack vi franskt rödvin. Gick sen en sväng till Nottre Dam, sedan Pantheon och avslutade med att dricka franskt rödvin. Vi var tvugna att hålla oss varma, det blåste ganska kallt i Paris. På söndagen shoppade vi, lite lätt bara för jag fick panik över hur dyrt allting var! Euron står ju nästan samma som pundet!... Och sen avslutade vi inte med franskt rödvin, faktiskt, utan med franska croissanter au chocolate! :-)

Här kommer lite bilder. Finns fler på Facebook. (Mamma/Pappa, ni får skaffa Facebook. Babsan har också gjort det och det är jättekul!)























Jag måste säga att jag älskade Paris! Synd att vi inte hade mer tid att ta oss runt i Montmarte också. Det var jättemysigt, men väldigt dyrt som sagt för oss som tjänar pengar i pund. Nu blir det till att snåla sig lite fram till midsommar åtminstone. Branschen är så svajjig nu så man skall nog ta det lite försiktigt och tänka framåt. Vårt företag skiljer sig inte från alla andra nu i dessa kritiska tider, förutom att dom behandlar oss som bajs för tillfället. Skall inte gå in mer på det för då irriterar jag bara igång mig igen, men så här hade det aldrig fått gå till hemma. Slår ett slag för facket - det trodde ni aldrig va! Vi har inget fack och därför är det väldigt fackt up just nu, lite av en kulturkrock. Jag hoppas på att bättre tider kommer snart och biter ihop tills dess...

Så jag fokuserar på roligare saker, som cricket, krispig skolavslutningsgrönska och att inte komma sist i Fantasy Premier League. Allt detta går lite lättare med Parken i öronen:
/kram

3 kommentarer:

Freddan sa...

Sheiiit, du tog tipset om paken på allvar alltså? :/

Freddan sa...

Btw, ser ut att vara en mäktig utsikt från eiffeltornet!

Varför denna "låtsas hålla i toppen på byggnaden"? Ser ut som vartenda jäkel håller i "toppen" på kortet?...

Karin & Arvid sa...

Ja Eiffeltornet var sjukt högt!!

Hålla i toppen på Louvren var en klassiker! ALLA gjorde det, haha, sååå komiskt! Jag skrattade ihjäl mig och tvingade upp stackars Arvid på en sten hehe... :-)