söndag 24 maj 2009

Varma ledigdagar

Denna helgen är det långhelg i England, måndag är en röd dag. Ingen är gladare än jag, tre dagars ledighet är så mycket finare än två! Förra veckan var rätt okej faktiskt. Dels fick jag kundenkäten från vår senaste kund, det projektet jag körde själv (och presenterade på kryckor), om ni minns? Enkäten var tidernas ego-boost, jag hyllades inte mindre än 3 gånger i "övriga kommentarer"-fältet (som är frivilligt att fylla i dessutom)! Gött med positiv feedback! *mallapa* Det är skönt att det börja hända lite saker på jobbet igen efte en relativt lugn period, jag blir så slö av att det går långsamt. Jag prickar av mina mål dessutom, ett efter ett. Trots att jag är så världsbäst som jag är, så ska jag vara ärlig och säga att ingen vet om det kommer en vända uppsägningar till och gör det det så ligger jag nog riiiisigt till, som fan. Uteslutningsmetoden ni vet. Men, men - jag hoppas på det bästa.

I fredags tog vi den vanliga fredagsölen på The Plough's uteservering. Arvid är tjenis med varenda stammis därinne nu. Efter en halv pint kom våra unga grannar, polisen och hans tjej. Jag har aldrig riktigt pratat med dom, trots att dom bott dörr i dörr med oss i ett halvår. Dom var fantastiskt trevliga!!! Vi hade så kul och satt och pratade hur länge som helst! Dom ska förresten bjuda oss och gayparet på middag i sommar. Vi ska ha "Come dine with me" (TV-programmet som är typ som "Klocka åtta hos mig") och det skall bli jättekul, hoppas det blir av! :-)


Igår var vi i London igen. Det var en dag med svenskt tema. Vi strosade runt i svensk-kvarteren och köpte Marabou. Sen mötte vi upp med det trevliga svenskgänget och käkade och drack öl. Trevligt, men jag kände mig märkligt trött. London tar musten ur en på nåt vis.


Idag var vi på Wakehurst place. Vi tog den långa svängen runt, det tog en timme. Det var riktigt varmt och skönt idag! Första riktiga sommardagen! Vi avslutade med en glass i skuggan, sedan åkte vi till en av dom bästa pubbarna i närheten av oss (Frogshole Farm). Den har en jättestor beer garden med kvällssol där vi käkade hambugertallrik. Vi har lagt en förmögenhet på mat genom att käka ute tre dagar i rad... :-S Onyttig mat dessutom, så imorgon blir det till att springa i Tilgate igen, plåga sig med den onda foten. Allt för att inte se ut som en Britt.


Massa foton från helgen: Dagen i London, kvällen i London och sedan Wakehurst place.


















































2 kommentarer:

Anonym sa...

Glass och öl.ja ja de e la gött.

Karin & Arvid sa...

jaja det är gött! Men sen sprang vi av oss i Tilgate idag också! Så fort att Arvid nästan svimmade! :-)