onsdag 3 juni 2009

Obegripligt

Jag är så ledsen och chockad just nu. Igår läste jag i tidningen att den svenska tjejen som var med på planet som störtade är Laura. Vi gick i samma klass i tre år på Chalmers. Herregud, Laura??? Hur stor är sannolikheten? Hon är från Göteborg och hon är tillsammans med Martin, en kille som också gick i vår klass. Är tillsammans? Var tillsammans? Det är verkligen hon, men vet man att ingen klarade sig? Jag kan bara inte förstå? Jag kan inte ens försöka förstå vad Martin går igenom just nu, eller hennes familj...

Jag kände henne inte speciellt väl, men är likväl otroligt ledsen. Det känns så nära, förstår ni? Hon är i varenda tidning och jag tänker "vad gör Laura där?" Jag läste en intervju med henne för några år sedan. Det stod om hur ambitiös och målmedveten hon är. Hon och Martin ex-jobbade i Tyskland fastän hon inte kunde någon tyska alls från början. Sedan flyttade dom till Norge. När jag såg hennes bild i GP tänkte jag först att det var en ny intervju, det skulle inte förvåna mig för det verkade gå väldigt bra för henne och hon siktade högt. Så var hon ombord på ett plan som hela världen pratar om just nu??

Jag kan bara inte fatta att det är sant och jag är så hemskt ledsen, mina tankar går till Martin och till hennes familj.

Allting känns verkligen helt meningslöst just nu. Jag tänkte skriva om vår soliga helg, med besök från Axel och Monika. Jag återkommer en annan gång.

//Karin

Inga kommentarer: