tisdag 30 juni 2009

Finbesök!

Vi hade finbesök i helgen! Ingrid var här och hon tog det fina vädret med sig till England! Jag tog ledigt på fredagen och vi åkte in till London. Vi bestämde oss för att åka "Hop on-hop off buss" för att se så mycket som möjligt av London på kort tid! På köpet fick vi dessutom en guidad båttur på Themsen!

Efter en hektiskt dag, med mycket turistande och en del shopping, åt vi på underbara Ping Pong Dim Sum. Sedan strosade vi runt vid London Eye och drack öl på roliga uteserveringar (jag har ringat in mig på bilden nedanför). Vi hade en toppendag i London och riktiga turister!! :-)


På lördagen åkte vi till Brighton med Arvid, efter att ha tagit en sväng på stora Next här i Crawley. Vädret var UNDERBART!! Vi solade oss på uteserveringar och på stranden och hade en riktigt skön och avslappnad dag! Och shoppingen på White stuff ska vi inte tala om, vi var i klädhimlen!! :-) Avslutade med rödvin och pizza innan vi åkte hem till Crawley, där vi gick en sväng på den lokala pubben innan vi gick hem. Arvid var sjukt imponerad av att Ingrid tydligen också diggar fisljummen, mörk engelsk öl.

På söndagen åkte vi tillbaka upp till London och kollade in Buckigham Palace, innan Ingrid satte sig på tået mot Stanstedt. Det var så VARMT så vi nästan avled!!! Jag och Arvid åkte till Peter och Meike och blev bjudna på afternoon tea. Sedan promenerade vi en sväng i Holland Park innan vi åkte hem. Synd att Peter och Meike skall flytta till hösten, dom är väldigt gulliga och trevliga och vi trivs väldigt bra med dom.

Denna veckan är SÅ varm och jag äter lunch vid vattnet varje dag. Det är ganska lugnt på jobbet, skönt att det inte är någon panik över uppsägningar och lönesänkningar längre, andrum. På fredag är det tydligen grillfest på lokala pubben, Arvid är lyrisk! Sedan skall vi plocka jordgubbar på Tulley's Farm hade vi tänkt, om vädret håller i sig.

//Kramar

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Karin!

Nu är det snart ett år sen vi sågs när du var hemma på semestern. Hoppas allt är bra och grattis på födelsedagen i efterskott!! (kommer ju ihåg att du fyller den 11 juni) :o)

Vi hörs!

Kram Leena

Anonym sa...

Ååh, nu känns det så fel att inte få träffa er när ni kommer hem i sommar. Kollade upp im det skulle vara möjligt att åka en snabbis till England nästa vecka, men det fanns ingen plats på flyget hem :(
/Barbro

Karin & Arvid sa...

Heeej! Vad kul att höra från dig!! Och tack för gratulationerna! :-) Får jag komma och hälsa på snart igen? Jag åker snart hem på semester, har du kvar samma nummer? Jag hör av mig så får vi ses!

Kramar

Karin & Arvid sa...

Oj, samtidigt som jag publicerade kommentar till Leena så poppade Barbros kommentar upp, haha!.. :-) Ja det är tråkigt att vi inte ses i sommar!! Men kanske till hösten? Jag åker nog upp till Köping, vill så gärna åka lite MC! Och hälsa på Sofia!... ;-)

Kramar

Anonym sa...

Hallå,

Japp, samma nummer. Bara att slå en pingla så kan vi ses ifall vi är hemma. Jobbar nästa v (29) också, sen sem. v 30-33. V. 32 hade passat bäst för mig om du fortfarande är kvar, för vi kommer att vara borta en del de övriga veckorna.

Kram Leena

PS. Förresten alltid lika roligt att läsa om era strapatser. Känner mig lite "mossig" hemma med värsta familjelivet... Haha! ;o)