tisdag 1 juli 2008

Fest, Smeagol och originella raggningsknep...

Ny vecka och strålande sol! Helgen var helt suverän, en lagom dos av fest och slappande. I fredags slog jag på stort och lagade min första, proper English CURRY! Det var en Chicken Passanda som stod menyn och den innehöll konstiga grejer som kondenserad mjölk, mango chutney och tre miljarder vitlöksklyftor (en light - not!...) Den var inte av denna värld, så underbart smakade den!!! Och när vi satt här lite lagom jästa, rödvinstankade och inte minst vitlöksdoftande - så knackade det på dörren. Grannen hade fest, så det var bara att hoppa i klänningen och kamma benen... Det var faktiskt trevligt! Allsång, hångel och dans på deras vardagsrumsmatta (ja, alltså dom har en MATTA på heltäckningsmattan!...). Sen fick jag busa lite med hennes kattunge, guuud vad jag saknar katt.... Trots en rolig fest kunde dom inte övertala oss att hänga med till gay-klubben, inte denna gången iaf.

På lördagen var vi bjudna på fest hos min chef och hans fru som fyllde 40. Ända till Littlehampton tog vi oss, verkligen landet, och där hade dom hyrt en jättelokal att partaja i. MK och KJ från jobbet var också med, kul att träffa dom i ett casual sammanhang! Festen var riktigt trevlig! Massor av vin och god mat, för dom hade hyrt in ett helt grill-tält inklusive grillgubbe. Chefens pappa är svensk, så vi fick snacka lite svenska också bland alla engelsmän, det kändes rätt skumt faktiskt. Jag ångrar att jag inte tog lite kort, jag hade ju kameran med mig... men det glömde jag helt bort. Tyvärr fick vi lämna festen alldeles för tidigt, mitt i danstävlingen närmare bestämt, för vi var tvugna att ta sista tåget hem till civilisationen. Men det var en himla lyckad kväll annars!

För övrigt händer det inte mycket just nu. Jag har det rätt lugnt på jobbet, Arvid har det desto värre, men snart är det semester. Vi har en prao-elev hos oss. Han är 15 år och helt menlös. (Inte alls som vår förra prao, som jag blev helt kär i för han var den smartaste ungen jag träffat.) Nej, denna här är håglös och inte det minsta intresserad av fordon. Han sprang ikapp mig på lunchen idag (helt ärligt så råkade vi glömma honom...) och det innebär ju gratis lunch för mig, för den som äter med en prao får alltid käka gratis. Nice, tänkte jag. Men när vi ska signera på gratis-listan så händer något konstigt. Prao-ungen (som ser ut ungefär som han Smeagol i Sagan om Ringen) rinner förbi som en hal ål. Sedan kommer jag med min bricka till kassan.
Jag: Jag är med killen där (pekar på Smeagol), så jag behöver inte betala.
Kassörskan: Va? Eh, jaha - du är också prao?




What?! Ser jag ut som 15 år med spagettiarmar och moppemustach? NOT! Dessutom hade jag en blus med företagsloggan på, eftersom jag skulle vara med på en rekryteringsgrej på eftermiddagen. Sabla dumma tant... Så mycket för en gratis champinjonsoppa liksom.





Denna lilla fadäsen slätades dock över senare på dagen av ett gott skratt, när jag fick årets mest originella reggningsreplik levererad (med fransk brytning dessutom):

- Bilen du ville kolla på är på lyften nu, du kan hänga med mig dit bort?
- Eh, nej tack det är lugnt, jag kollade på den förra veckan.
- Men, ääähhh, jo du kan väl kolla på den? Den är på lyften nu... eh... alltså. Bor du här i närheten eller?

Försök ragga upp en tjej med hjälp av en bil på lyft - bara på R-UK! :-D


Ha det fint,
/Karin

Inga kommentarer: