onsdag 9 juli 2008

Halvårsrapport och konstiga sammanträffanden

Jag är ensam hemma, för Arvid är på en båt på väg mot Göteborg. Jag hatar att vara ensam hemma och blir helt galet rastlös av det. Jag har precis städat och gjort fint, så att man möts av en fin lägenhet när man kommer hem efter semestern. Idag har det ösregnat katter och hundar precis hela dagen. Hoppas det är bättre i Göteborg - inte kan det vara sämre iallafall! Jag kommer hem på fredag eftermiddag och då bär det av direkt till Slottskogsvallen för Winnerbäck. Prima start på semestern som sagt! Jag längtar skapligt nu...

Nu har vi bott i England i ett halvår. Jag kom med planet och den sista packningen till Heathrow en fredagkväll för ganska precis sex månader sedan. På måndagen skrev jag in mig som ny på jobbet och allting snurrade på i hundraåttio. Komma in i jobbet, köpa ny bil, komma in i rutinerna, handla på Tesco, trivas, ta hand om varandra. Det har gått jäkligt snabbt. Overkligt, det känns fortfarande overkligt på något vis. Jag älskar den känslan, det är som att vi har vunnit så mycket redan och nu är det bara att ta för sig. Njuta av varenda sekund, lära sig så mycket som möjligt och vara ödmjuk inför det vi gör.

Jaha, det var halvårsrapporteringen det. Ni hinner inte blinka innan årsrapporten kommer. ;-) Det går snabbt och just därför skall det bli så skönt att komma hem i tre veckor nu. Få lite distans till det hela och ta några djupa andetag. Jag är inte sugen på att resa någonstans nu eller flänga runt hemma, jag skall bara ta det jävligt piano. Det skulle vara trevligt med några solglimtar också, men det är ingen katastrof om det inte blir det. Jag jagar inte den perfekta solsemestern, jag vill bara ha lite lugn och ro. Och jag vill så himla gärna umgås med familj och vänner! :-)

På tal om familj så har mina föräldrar fått nya next-door-grannar. Engelsman tydligen. Jag berättade på jobbet och dom bara "Det låter ju lite som den och den". Och tro fan att det var det också!?! Nya grannen i Björlanda har alltså JOBBAT på SAMMA företag i England som jag är på nu (ca. 700 anställda) och sedan flyttat till Sverige och nu även köpt huset precis bredvid mammas och pappas!... Hur stor är den sannolikheten liksom? Världen är bra liten ibland, det ska verkligen bli intressant att träffa honom.

Imorgon - sista dagen. Jag skall fira med en curry och en pudding, dom sista på ett litet tag, för snart är det mellanmjölk, plättar och tack&hejleverpastej.

/Karin

1 kommentar:

elinmaja sa...

Önskar er en skön semester i Sverige!