onsdag 13 augusti 2008

Ensamhelg coming up

Jaha, här stormar det så att peruken blåser av och kjolen lyfter sig i värsta Monroe-stil. Puggen far som en liten vante på vägen av minsta vindpust, är orolig att jag skall lyfta och landa på andra sidan Engelska kanalen.

Jobbet har coolat ner sig aningens nu, men det är femtielva projekt på gång samtidigt. Jag har nu fått mitt tredje (!) projekt inom modellering - tro det eller ej -. Nu börjar jag bli varm i kläderna och det är kul! Jag lunchade med svensken häromdan och han kallade mig matlab-nörd. Det var det sista jag någonsin trodde jag skulle bli kallad för (näst efter gaisare då)... :-D Vi får väl se vad det kommer mer för projekt i höst, jag hade inte tänkt att ägna mig åt det på heltid (hell no!). Just nu är alla mina projekt som jag jobbar med väldigt spännande, men väldigt olika. Det är så det är på ett sånt här företag, vi är ju egentligen som konsulter som säljer in projekt till olika företag. Det är bra, jag gillar variationen!

[Här hade ni kunnat läsa om vad Arvid gör, om han hade behagat sig att blogga. Men nu får ni fantisera ut nåt själva, nåt med växellådor och gamla fordar.] Hur som helst, Arvid skall till Köln i helgen med jobbet och han lämnar mig åt mitt öde. Ensam i Crawley, yehaoo... Jag får väl hänga lite med grannarna. Vi är en mindre nu tyvärr, för min absoluta favorit Andy har flyttat hem till Wales tillsammans med sin orangea Renault. Han kunde säga "jej elsker dejj" på nån slags norska och det var bedårande. Han lärde mig ord som "ladygarden" och hur man säger vad man heter på Walesiska, men det har jag förstås glömt för länge sen... :-)




Idag har vi varit i Tilgate och powerwalkat och andats skogsluft, jag har saknat vårat Tilgate! Vi såg två rådjur, två kaniner och en hund som jag trodde var en liten älg (glasögon, någon?..) Nu är det slut på semesterlatandet och vi är jädra hurtiga alltså!

Imorgon fredag, med kissa i burken och Tescohandling. Sov gott och trevlig helg!
//Karin - uttråkad...

Inga kommentarer: