onsdag 27 augusti 2008

Ingen jäkla charter

Hemmahelg i Göteborg förra helgen, den bästa på länge. Dessutom var det sommarväder, inte som här i England där nästa istid tydligen är på ingång. Vi var på en redigt trevlig inflyttningsfest i Mölndal i lördags, antar att de flesta av er som läser här var där så jag behöver inte uppdatera det (läs: jag har ett lite sviktande minne från den kvällen...) Gud vad roligt att träffa er som var där! Faktiskt, så mycket har jag inte skrattat på länge - så tack för det! Extra roligt var det faktiskt i taxin, där vi bl.a fick inside information om tandläkaren slash papayacoconut-artisten Dr. Albans mamma, som tydligen är både gammal och tandlös. Mamman alltså, inte papayan.

Vi tackar dubbel-E för sovplats i stan och den fantastiska begg-och-ejkon-frukosten! Arvid pratar fortfarande om er sköna uteplats. Jag drog en repa på stan på söndagen och shoppade loss. (pank, någon?!...) Sedan åkte vi till dubbel-A och gosade med favoritungen nummer ett, lille Neo. Han växer så det knakar, nästa gång vi får träffa honom har han antagligen både ungdomsfinnar och målbrottsbryt.

Nu är vi tillbaka i England och laddar för en hektisk höst. Det känns som att fas 2 börjar nu på något vis. Nu vet vi vad som gäller och vi har kommit in i våra roller på jobbet, dags att lägga i nästa växel. Det blir väldigt jobbfokuserat, livet i England, men det är därför vi är här och det är allt annat än en jäkla charter. Det är inget australienäventyr eller asienbackpacking, det här är ett pågående äventyr med en helt annorlunda vardag - det här är på riktigt. Det är verkligen skithäftigt och vi trivs väldigt bra med våra jobb. Jag hoppas att den utvecklingen håller i sig, det är helt upp till vad vi får in för nya projekt på företaget. Hittills har det mesta varit klockrent, kanske har jag haft en väldig tur? Kanske väntar bara vätgasprojekt, Bree van der Kamp och den motstridiga tysken i höst? Låtom oss inte hoppas på det... ;-)

//Karin
(-som saknar Tofsen faktiskt, jag måste hitta en ny kanal nu för shit det här håller inte hej pretentiöst...)

Inga kommentarer: