söndag 10 augusti 2008

Mördarveckan

En helg har aldrig känts mer välkommen än denna och det var med en suck av lättnad som jag stämplade ut klockan 16.00.00 i fredags. Vilken cp-vecka.... Plötsligt hade jag en deadline på fredag förmiddag, med rapport och massa nya körningar i fantastiska Matlab. Det var väl inte riktigt så jag hade tänkt mig den första veckan efter semester, för det "tar ju en vecka att komma in i det igen". Well, well, det blir ju ett antal timmar i flexen iallafall, tänkte jag och körde på. När sedan fredag kom och jag var färdig och nöjd så får jag ett mail från min tyske kollega. Och jag förstod varför han valde att maila, för hade han ringt mig och sagt det som stod där så hade jag officiellt strypt honom genom telefonluren.... (Och det visste han såklart om, därför skickar han ett mail tre minuter innan han sticker på sin förbannade semester.) Hoppas han njuter av sin semester, för när han är tillbaka skall jag stressa skiten ur honom. Tyskar, jag säger bara tyskar. Dom har en förmåga att köra över en alltså.

Det känns som att helgen har gått åt att sova. Idag slappar vi och igår var vi en sväng på Ikea, för att känna att hemma inte är långt borta på något vis. Vi tog Puggen, för att den är mindre värdelös än Laxen just nu. Laxen läcker vatten och Puggen hostar som en emfysemsjuk fiskmås. Som oss själva ungefär. Herregud, är det höstdepp på gång eller? Nej, nej, det har bara varit en överjävlig vecka. Knock i första ronden, det tar ett tag att hämta upp sig men jag kommer snart ikapp.

Nästa vecka då - England vs. Göteborg:

  • Måndag: MK tillbaka på jobbet, hans lyckliga min när han kommer få sitt nya bananfodral från Sverige kommer vara oslagbar. England vs. Göteborg: 1 - 0

  • Tisdag: Moneybrother på kalaset, det är då faaaeen att jag missar...
    England vs. Göteborg: 1 - 1

  • Fredag: Vi skall till doktorn för inskrivning. Vi skall kissa i en burk hemma och ta med oss. Hysteriskt roligt! Hur tar man med sig den liksom? I väskan? Men hur skall Arvid lösa det? Skall han lägga sin burk med kiss i min väska? Skulle inte tro det. Ska han hålla den i handen? Här kommer Arvid med en burk med ljummet nykissat kiss i handen, kan ni se det framför er??? Hahahaha!..... England vs. Göteborg: 2 - 1
Förhandsresultatet tippar England. Tysken på semester, MK tillbaka och publunch är planerad med tjejerna. Hoppas det blir en mycket bättre vecka.
/Kram från bloggarn'



1 kommentar:

elinmaja sa...

Jag håller på england, skönt att den jobbiga veckan är över. Nej hösten är inte här, hoppas fortfarande på att de varma sommarkvällarna kommer tillbaka.