onsdag 24 september 2008

Anglofil baby

Oj, här händer det så mycket så jag vet knappt vart jag skall börja. Det är fullt upp, både på och utanför jobbet.

Jag har fått mitt första egna projekt nu, jag har en egen motor att se efter och jag skall se till att allt klaffar i ett testprogram. Det är väldigt mycket folk inblandade och mycket att tänka på, men det är otroligt spännande att få stå på egna ben! Dessutom har jag precis firat en ny löneförhöjning, så det känns riktigt bra! :-) Arvid kämpar på han också, men roar sig även på jobbet. Berättade jag om hans lilla rally-äventyr? Med en viss
Markus Grönholm? Han är värsta rally-kändisen (tydligen) och han var på besök på Ford under nån slags temadag. Man kunde köpa lotter med chans att vinna en exklusiv rally-åktur med självaste världskändisen (tydligen är han det ja...) Grönholm. Arvid köpte en lott och med vad man verkligen kan kalla BONDTUR så VANN han!!! Han - av alla! Han som särkert ville det mest av alla! :-) Kul va?!?! Jag lägger upp bilder på hur det såg ut, tyvärr var jag inte med själv eftersom det var en arbetsdag som sagt... när vissa får slita för brödfödan så roar sig andra med världsmästare. ;-)


















Nätbollandet rullar vidare. Vi har spelat två matcher och det är jädra kul alltså! Vi spelade igår mot nåt slags tantlag, dom var inte kloka nånstans. Jag fick mig en redig utskällning från en av deras spelare - "Don't puuuush me!!" Eh? Okej, det är en non-contact sport och jag försöker verkligen att komma ihåg det. Det är ganska svårt med tanke på att jag har spelat handboll, som är en kötta-sport. Men vad ska man göra när hon plötsligt tvärstannar när vi jagar bollen? Såklart springer jag in i henne! Tycker nog det var HON som gjorde en riktig fuling, tantjävel! Jag tog lite illa vid mig faktiskt, min andra match i karriären och allt och så hamnar jag mitt i ett hederligt farmarlagsgräl, haha!.. Och vad var det första, coola, jag-tar-ingen-skit som jag kom på att säga som försvar? "Sorry, but I can't fly." Ehhhh, I can't fly, det var det tuffaste jag kunde komma på alltså... Lite får hon väl tåla, det är trots allt en sport och hon är väl inte gjord av glas??

Jag hittade en rolig film om netball på Youtube, för alla er (och typ inklusive mig själv) som inte helt fattar vad det går ut på. Lägg märket till kommentaren: "And if you thought it was a non-contact sport - think again..." HAHAHA! Säg det till glastanten...




Förra helgen åkte vi upp till London! Arvid skulle gå pub-runda med några kompisar och jag skulle möta upp Paniz - en gammal klasskompis från gymnasiet! Vi har inte hörts sen studenten! Hanni "parade ihop" oss när hon hörde att Paniz flyttat från San Francisco till London för att doktorera i psykologi (!). Det var SÅ roligt att träffas! Så kul att se ett bekant ansikte och spännande att höra vad som hänt under alla dessa åren sedan studenten! Vi hade mycket att ta igen! :-) På kvällen mötte vi upp Arvid och hans kompisar och tog några öl innan vi åkte hem. Väldigt härlig dag, jag ser fram emot att träffa dig igen Paniz!


Förstå vad mycket svenskar det är i London, det är inte klokt! Vart man än vänder sig är det utlandssvenskar som flytt landet för ett äventyr i UK. Och dom verkar ha fastnat... Förresten träffade jag två svenska tjejer på våran Tesco här hemma i Crawley förra veckan! Nånstans hemma i Sverige måste det finnas en hel stad som står helt tom för att alla har flyttat hit! Och på tal om Sverige. Nästa vecka åker vi hem till Göteborg. Jag skall på konferens och passar på att få en gratis hemresa. ;-)
//Karin & Arvid

Inga kommentarer: