torsdag 4 september 2008

Netball here I come!

Ameh give it a break - nu sitter jag här och bloggar igen! Och varfördå? Jo, för att det blev ändrade planer idag, min nya engelska aktivitet var inställd pga VÄDRET!!! Och nej, jag har inte börjat spela tennis.

I tisdags började jag och två tjejer från jobbet att spela Netball. Ärligt talat, jag har aldrig hört talas om netball - har ni det??? Det låter som nåt man gör på internet, typ nu kopplar jag upp mig på min trådlösa netball, men icke. Det är en bollsport som nästan bara spelas av tjejer. Ungefär som basket, fast utan kontakt. (Tro mig, jag blev avblåst för foooouuullll!!!! ungefär hundra gånger i tisdags bara för att jag tog upp armarna för att försvara.) En snäll sport och snabbt går det! Det är lite krångligt med reglerna, men det kommer väl. Att jag har spelat handboll krånglar till det ännu mera, för allt som man får göra i handboll får man inte göra i netball.



Det skall bli väldigt roligt med min nya sport (hej farmarlaget här kommer jag)! Det var en trevlig stämning på träningen och jättemycket folk, kul att träffa lite tjejer för omväxlings skull! Givetvis skall vi spela inomhus i fortsättningen, idag var bara ett undantag. Jag får läsa på lite på reglerna (och öva upp kondisen ett snäpp) så ska ni se att jag blir den bästa (och enda?!) svenska Wing Attackern genom tiderna. ;-)

Idag har Arvid tagit Puggen till service på sitt jobb, eftersom den har hostat oroväckande på sista tiden. Tror ni inte att i samma sekund som service-gubben sätter sig i bilen och vrider om nyckeln så PAJAR startmotorn!!! KÄNSLA, servicegubben - du måste ha lite KÄNSLA! Herregud... (Eller så skulle man ju kunna säga att jag hade en jäkla flyt för att jag har en sån snäll bil, som håller ut tills den kommer till trygga händer på service...) Det kommer bli dyrt som snor har jag en känsla av.

Och vet ni vad. MK på jobbet tackade för skivorna idag som jag hade bränt till honom. Det var The Hives, Mando Diao, Sahara Hotnights och min fina Moneybrother. Jag visste att han skulle gilla The Hives, han är lite smygpunkrockare bakom den flintskalliga fasade. Men kan ni gissa vilken skiva han gillade bäst??? Jo då, han ratade både Mando och Sahara, för att helt och hållet ta Moneybrother till sitt brittpopphjärta! :-) Han älskade texterna, rösten, dialekten, själen - allt som gör Money så bra. Vad fint, jag tog det som en personlig komplimang, för MK är min husgud i musik och Moneybrother är min, ja ni vet...

Nu kom min andra husgud hem, mitt lilla geni...
Ha det bra!

//Karin (massa överskottsenergi)

Inga kommentarer: